Steve Madden a 21. század cipőkirályának számít Amerikában. Nemcsak tervezései alapján, hanem szuggesztív kampányai és marketingfogásai miatt is trendteremtő divatmogulnak tartják, hiszen márkaneve ma már egyfajta életmódot jelent a fiatalok körében. Cipői az egyéni stílust, a függetlenséget szimbolizálják azok számára, akik egyedülálló módon szeretnék kifejezni önmagukat.
Karrierjét az újrafogalmazott platformcipőknek köszönhette, melyek meghozták számára a sikert a korai kilencvenes években. Azóta is gyakran kalandozik vissza ihletért a hetvenes évek rockcsillagaihoz, ám nem csupán leporolja a retró korokból merített ötleteket, hanem bravúrosan modernizálja, majd új történetet fon köréjük a reklámjai által. A 2012-es őszi kollekciójával a diáklány trendet célozta meg, hiszen minden egyes darabjáról a kamaszos vagányság süt. Szegecses bőrbakancsok, csillogó tornacsukák, maszkulin félcipők és fűzős, magas sarkú topánok kaptak helyet a repertoárban, melyeket a gimis élet inspirált. Ettől függetlenül nemcsak tiniknek szól az új cipőkollekció, hanem mindenkinek, aki lázadó lelket dédelget magában.