A magyar tervezők lefektették az őszi divat alapelemeit, lenyűgöző és izgalmas trendekkel taroltak a budapesti divathéten. Mutatjuk az új kollekciók legmenőbb darabjait.

hirdetés

A magyar tervezők megmutatták, milyen lesz az őszi divat

A Budapest Central European Fashion Week idén sem okozott csalódást a divat szerelmeseinek, a Magyar Divat & Design Ügynökség új koncepcióval lepte meg az eseményre látogatókat. A korábbi években klasszikus divatbemutatók keretein belül tekinthettük meg a legújabb kreációkat, ám idén a fantasztikus ruhák mellett kreatív prezentációkkal készültek a márkák. Az újítás egészen felpezsdítette a BCEFW hangulatát, új színt vitt az eseménysorozatba.

Noha még messze van az őszi-téli szezon, már most látni lehet, hogy mik lesznek azok a részletek és stíluselemek, amelyek igazán különlegessé teszik majd az akkori divatot. A magyar márkák izgalmas darabokkal készültek. A legtöbb tervező munkáját fantasztikus színvilág, izgalmas mintakavalkád és egyedi, nőies vonalvezetés jellemzi. Emellett sokan merítettek ihletet a múltból, valamint a művészetekből.

A galériában összeválogattuk a legmenőbb szetteket, melyek hűen tükrözik az idei év ütős trendjeit.

 

Új koncepció, varázslatos hangulat

Február 2–6. között ismét a divaté volt a főszerep Budapesten. A divat iránt érdeklődők és iparági szakemberek a hétvégi prezentációk mellett összesen 25 kísérőrendezvényen vehettek részt a Budapest Central European Fashion Week alatt. A side eventeken közel ezer érdeklődő jelent meg, akik többek között tematikus workshopokon, kedvezményekkel egybekötött showroom-látogatásokon vettek részt. A Fashion Streeten nyitott BCEFW pop-up store-ban pedig meg is vásárolhatták a számukra legkedvesebb hazai márkák termékeit.

A változás nem csupán abban valósult meg, hogy a klasszikus bemutatók helyett tervezői prezentációk bemutatására került sor. Idén a korábbi szezonoktól eltérően nem a Szépművészeti Múzeumban voltak megtekinthetők a kollekciók. Az eseménysorozat több különböző helyszínre költözött, ahol közel ezer fő tekintette meg a magyar márkák mellett a két szlovák és két lengyel tervező 2023/24-es őszi-téli kollekcióit.

Budapest négy ikonikus épülete, a Nemzeti Táncszínház, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Néprajzi Múzeum, illetve az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár nem csupán izgalmassá, színessé és változatossá tette a divathetet, a helyszínek abszolút hozzájárultak a prezentációk sikeréhez. A márkák egészen széles körű dizájnnal és koncepcióval dolgoznak, egyesek modernebb, míg mások klasszikusabb darabokkal készültek. A helyszínválasztás még tovább fokozta az extravagáns vagy éppen múltidéző hangulatot.

A Néprajzi Múzeum csodás, fantasztikusan modern és izgalmas hangulatot teremtett a hétvégén tartott prezentációkon.

 

Az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár már önmagában hozta a klasszikus, múltidéző koncepciót, egyszerűen zseniális választás volt a prezentációk megtartására.

 

A divat iránt érdeklődők nem csupán az elkövetkező őszi-téli szezon újdonságairól kaptak képet, a divatbemutatók helyett tartott prezentációk még tovább fokozták a hangulatot. Az új, kreatív koncepciónak köszönhetően a tervezők nagyobb hangsúlyt fektethettek a kreációkat inspiráló korszakok hangulatára, illetve jobban kiemelhették  az egyes karakterjegyeket és az üzenetértékű részletmegoldásokat. Katti Zoób például egy hetvenes, nyolcvanas évekbeli divatbemutatót rekonstruált a prezentáció keretein belül. Ezáltal nem csupán a ruhák tükrözték a tervező klasszikus, nőies stílusát, maga az előadás is hozzájárult a nosztalgikus hangulathoz.

A MERO-bemutató szintén fantasztikusan sikerült. A prezentáció üzenete égető modern kori problémákra hívta fel a figyelmet, természetesen a gyönyörű, csillogó darabok mellett. A modellek a tükörben nézegették magukat, a bemutató végén pedig mindenhol lájkokkal ellátott papírfecnik repültek. Manapság sokakat szippant be a közösségi média áltökéletes világa, a tervező pedig egyértelműen megmutatta, hogy nem a lájkok száma a lényeg.

A prezentációknak köszönhetően a márkáknak lehetősége nyílt egyedi háttér és díszlet megalkotására. Ennek köszönhetően sokkal inkább előtérbe került a kollekciók mondanivalója. A divathét teljesen új köntösben mutatkozott idén, mi pedig a különböző helyszíneknek és az izgalmas, egyedi kreációknak köszönhetően minden alkalommal ámultba estünk.

 

A közép-európai régió legnagyobb divateseménye hazai hírességeket és külföldi szaktekintélyeket egyaránt vonzott. A hazai márkák által BCEFW-n bemutatott őszi-téli kollekciókat az eseményt követően milánói, párizsi és New Yorki-i showroomokban is megtalálhatják majd a külföldi vásárlók.

Az idén ötéves Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, egyúttal vonzó desztinációvá a divat és dizájn iránt fogékony utazók számára, akik célzottan keresik a magyar kreatív ipar termékeit. Ennek egyik kiemelt eszköze évről évre a BCEFW, amely kiemelten támogatja a magyar és régiós tervezők eladásainak és láthatóságának növelését.

Képek: HFDA/The Sparkle Content.

Forrás: HFDA.

  • Megosztás:
hirdetés