Miközben az egész divatszakma Raf Simons couture-kollekciójával volt elfoglalva – mellyel John Galliano távozása után, új művészeti vezetÅ‘ként debütált a Diornál -, Bill Gaytten Å‘szi ready to wear-gyűjteménye valahogy háttérbe szorult. Pedig szerintem zseniálisat alkotott, amit nemcsak bevállalhat, hanem büszkén, emelt fÅ‘vel forgalmazhat a cég: szÃn- és anyagfelhozatalát tekintve is roppant változatos a kollekció, illetve minden egyes darabjával a nÅ‘ies nÅ‘knek bókol. Gaytten a negyvenes évekbeli francia sikket vette alapul, amit úgy ültetett át a mai divatba, hogy meghagyta könnyedségét és finomságát.
A ruhák minden apró részlete a derékvonalat hangsúlyozza: a peplum-fazonok, a szÃnek találkozásai, az átlapolt dekoltázsok, illetve az övek és a rafinált ráncolások mind azért felelnek, hogy kecses, törékeny és légies legyen a sziluett, akár egy balerináé. Ezt a képet erÅ‘sÃti a gyakran felbukkanó, körszabású szoknyafazon és szalagos cipellÅ‘, valamint a modellek fényesre waxolt, lenyalt frizurája, mely a balerinák jellemzÅ‘ hajviselete. A krémes, púderes árnyalatok és a léptek ritmusára táncoló, selymes kelmék egyszerűen elbűvölÅ‘ek, egy pillanatra sem hagyják unalomba veszni a tekintetet.