Úgy tűnik, idén valóságos versengésbe fogtak a tervezők, hogy melyikük tud merészebb, kreatívabb mintaötletekkel előrukkolni őszre, melyekből akár vezető trend is kerekedhet. A Dolce & Gabbana egészen a barokk korszakig nyúlt vissza a cikornyás aranymotívumokért, számos tervezőt pedig Gustav Klimt szecessziós stílusú képei ihlettek meg.

A Balmain szintén egy másik művészeti ágazat világába kalandozott el, melynek hagyományos, mesteri mintázatait összemosta a divattal. Nem tudom elképzelni, hogy a divatház tervezőjének, Olivier Rousteing-nek hogyan pattant ki a fejéből, hogy ruhákra ültesse át a híres Fabergé-tojások gazdag díszítőelemeit, ám az őszi kollekciót elnézve egyáltalán nem vált giccsessé az elképzelés.

Az első, nemesfémből és drágakövekből készült, tojás alakú ékszerdobozokat Peter Carl Fabergé készítette az orosz cári család számára. A különleges, kézzel készült tojások sokáig csak múzeumok és gyűjtemények féltve őrzött kincsei voltak. Ám hosszú kihagyás után, 2009 óta ismét gyártja termékeit az immár londoni tulajdonban álló Fabergé cég, melynek újraalakításában az orosz család leszármazottai is közreműködtek.

A régi cég éppúgy valami újra törekedik, ahogy a Balmain sem antik stílusban álmodta meg cifra kreációit. A nyolcvanas évek fazonjaival ötvözve egészen vagány lett a felhozatal, holott az anyagok a nemesi pompát idézik.

  • Megosztás:
hirdetés