A modellek kiválasztása kardinális kérdés a divatszakmában. Egy jó modellel szinte bármit el lehet adni. Vajon akkor is, ha nem valóságos személyről van szó? A Balmain tett egy próbát, kíváncsian várjuk, mi sül ki belőle!
A közösségi média terjeszkedésével óriási változáson esett át a divat világa. Míg régen csak az lehetett modell, akinek megvoltak az úgynevezett paraméterei és adottságai hozzá, újabban az Instagram és a YouTube csatornáin népszerűvé vált influencerek írják át az elavult szabályelveket.
Számos divatcég választ reklámjaihoz olyan, az interneten közismertté vált embereket, akik rengeteg követővel és rajongóval rendelkeznek a közösségi platformokon, és az öltözködésükkel, a stílusukkal vagy az általuk használt termékekkel hatást gyakorolnak másokra.
A Balmain divatház azonban ennél is tovább ment. A virtuális modellek kidolgozása már jó pár éve elkezdődött, de még mindig gyerekcipőben jár. Eddig csak az Instagram világában tesztelték a 3D-ben lemodellezett, emberi külsejű animációkat. Éppúgy, ahogy a videojátékok szereplői is egyre élethűbbek, a virtuális modellek is egyre nagyobb változásokon mennek keresztül.
A Balmain úgy gondolta, elérkezett az idő, hogy élesben, a divat színterén is kipróbálják az Instagramon népszerűvé vált, az influencerekhez hasonlóan sok követőt bevonzó, virtuális modelleket.
A luxusmárka virtuális seregnek nevezi az új kampányához kölcsönzött csapatát: köztük van Shudu, a világ első digitális szupermodellje, akihez Margo és Zhi csatlakozott, akik kizárólag a Balmain megrendelésére készültek. Shudu alakját a vizuális grafikusművész, Cameron-James Wilson hozta létre, Margo és Zhi megjelenésén pedig a CGI digitális grafikusai és tervezői dolgoztak.
Azért a kampányfotókon érezni lehet, hogy valami nem stimmel. Akik nem olvasták el rögtön a képekhez írt szöveget az Instán, azt hitték, a divatcég túlzásba esett a Photoshop alkalmazásával. Valóban, első ránézésre olyannak tűnnek a modellek, mint amikor élő személyeket művi próbababává retusálnak.
Egyelőre megoszlanak a vélemények a virtuális modellekkel kapcsolatban: van, aki szerint soha nem lesznek olyan jók, mint az élő személyek, bármennyit is dolgozzanak rajtuk, hiszen a szemük üres és élettelen. Volt, aki azt írta a képekhez, hogy nem helyes a valódi embereket virtuális képmásokkal helyettesíteni, ez nem egy járható út. Néhány követőt azonban lenyűgözött a Balmain merész lépése, szerintük ez igazi műalkotás, hiszen nemcsak a modelleket, hanem az általuk viselt ruhákat is meg kellett szerkeszteniük.
Valóban, rengeteg munkát és pénzt fektetett ebbe a látványvilágba a divatház: a Balmain kreatív igazgatója, Olivier Rousteng a CLO Virtual Fashion szoftvercéggel működött együtt, akik 3D-s tervezőket kölcsönöztek a divatház számára a kampány előkészületeihez. A valós, létező ruhadarabok adatait egyenként vitték be egy speciális programba, mely méri az anyagok súlyát, textúráját, rugalmasságát, illetve lemodellezi a ruhák fazonját és varrását.
Bár a Balmain szerint elképzelhető, hogy ez lesz a jövő, nem tudjuk, megéri-e ez a sok fáradtság, hiszen sokkal egyszerűbb és kifizetődőbb egy hús-vér modellre ráadni a ruhákat, és befotózni. Amennyit spórolni lehet a manökenek és a fotósok gázsiján, az simán rámehet a modern technika alkalmazására.
Kiemelt kép és cikkfotók: Balmain/Instagram.