A Victoria’s Secret sokáig a tökéletesség illúziójának bűvkörében élt. Az amerikai cég korábban nem igazán törÅ‘dött a divatvilágban bekövetkezett szemléletváltással, ahogy azzal sem, hogy számtalan nÅ‘i testforma és alkat létezik. Kizárólag karcsú nÅ‘kkel reklámozta termékeit. Pár évvel ezelÅ‘tt azonban, a fehérneműóriást is elérte a változás szele, manapság pedig már nem csak átlagos testalkatú hölgyek jelennek meg a kampányaikban, hanem sok plus size modell is lehetÅ‘séget kap tÅ‘lük, hogy a pozitÃv testkép kialakÃtására motiválja a nÅ‘ket.
A Victoria’s Secret reklámkampányait évtizedeken keresztül a nádszálvékony, szálkásra edzett, feszes testű modellek uralták. A legendás divatbemutatók hátterében óriási volt a megfelelési kényszer, a cég angyalai közé nem lehetett csak úgy bekerülni. A manökeneknek rengeteg elvárásnak kellett megfelelniük, de érthetetlen módon, még a kiválasztottak testét is agyonretusálták a reklámfotókon.
Amikor a világ vezető márkái közül már többen a diverzitás elfogadása és támogatása mellett kampányoltak, és sorra jelentek meg pluszos méretű nők a divatfotókon és a kifutókon, a Victoria’s Secret még továbbra is konokul tartotta magát régi beidegződéséhez, és kizárólag fiatal, karcsú, sportos alakú modelleket foglalkoztatott. A sorozatos botrányoknak köszönhetően egyre többen szólaltak fel az amerikai fehérnemű-óriással szemben, aminek eredményeképp igencsak megcsappant a divatbemutatóik nézettsége.
KésÅ‘bb, hogy újraépÃtse lerombolt renoméját, a cég szerzÅ‘dtette a spanyol Lorena Durant, akire plus size modellként hivatkoztak. A bejelentés sokakat felháborÃtott, hiszen a nÅ‘ies idomokkal megáldott manöken nem tartozik a telt nÅ‘k közé. Ezt a helyzetet már csak tovább rontotta, amikor a Victoria’s Secret ex angyalai közül sokan megosztották a nyilvánossággal, milyen nehézségekkel kellett szembenézniük, miközben a tökéletesnek kikiáltott sziluett elérését hajszolták.
A Victoria’s Secret fürdÅ‘ruháit most tényleg plus size modell reklámozza
A pozitÃv testkép korában már a fehérneműcég sem teheti meg, hogy kirekessze a különféle testalkattal rendelkezÅ‘ nÅ‘ket. Nem is akarják, hiszen a korábbi marketingigazgató távozása óta, sokkal elfogadóbb nézeteket vall a különbözÅ‘ testformákat illetÅ‘en a márka. Az új kampány több szempontból is különleges, hiszen már nem csak teltkarcsú modellek viselik a szexi fehérneműket és fürdÅ‘ruhákat, hanem a gömbölyded idomú nÅ‘kre is gondolnak.
A márka új fürdÅ‘ruháit Paloma Elsesser népszerűsÃti, aki manapság az egyik legkeresettebb plus size modellnek számÃt. Telt alakját nem retusálták agyon a képeken.
Paloma eltér a korábbi, lapos hasú, kerekded csÃpÅ‘jű modellektÅ‘l, akik nÅ‘iesek ugyan, de nem a pluszos méretet képviselik. A képekrÅ‘l sugárzik a modell pozitÃv életszemlélete, látszik, hogy igazán jól érzi magát a bÅ‘rében, ettÅ‘l csak még szexibbé válik.
A tavaszi-nyári kollekciót bemutató divatkampányban a nÅ‘iesen telt Paloma mellett felbukkan Jill Kortleve is, aki úgyszintén a pluszos méretű manökenek táborát erÅ‘sÃti – bár nem a klasszikus értelemben vett duci modell, a divatszakma mégis ebbe a kategóriába sorolja.
Természetesen az izmos testű angyalok sem maradtak ki a fotózásból, ám a sokszÃnűség sokkal szerethetÅ‘bbé teszi a cég termékeit. Úgy tűnik, hogy a Victoria’s Secret vezetÅ‘sége is elfogadta, hogy a szépséget, a szexis kisugárzást, és a nÅ‘i testképet nem lehet beskatulyázni.
Kiemelt kép: Jerritt Clark / Getty Images. Â
Kampányképek: Victoria’s Secret.