A Victoria’s Secret egy fogalom, ami jó pár évtizede egyet jelent az abszolút szexiséggel, a tökéletes idomokkal és az angyali arcokkal, egy csipet bujasággal fűszerezve. Egy modell életében nagyon fontos mérföldkő, ha csak egyszer is végigmehet a VS kifutóján, de ha még angyal is lesz, az már biztosan a karrierje csúcspontját jelenti.
Gyökeres változások a Victoria’s Secret-nél
Sajnos az utóbbi egy-két hónapban szomorú hírek érkeztek a fehérneműmárka-óriás felől, ugyanis kiderült, hogy nemhogy a tévében nem fogják közvetíteni idén a show-t, de egyáltalán nem is tartják meg. Pedig a divat-és fehérneműrajongók körében minden évben az egyik legjobban várt esemény a november környékén megrendezett bemutató, ami szűk egy órára egy csillogó fantáziavilágba repíti az embert.
A tévés lemondást sokan azzal magyarázták, hogy a korábban óriási tömegeket a képernyő elé vonzó műsor nézettsége jelentősen romlott, hiszen csak a tavalyi évet nézve is mintegy 2 milliós visszaesés volt tapasztalható. Hogy vajon az érdeklődés miért csökkent, arra is van néhány elképzelés. Sokan nem értenek egyet a márka eszméjével, ami a női diverzitást egyáltalán nem támogatja, és a transznemű vagy plus-size modelleket is elutasítja.
Ezt maga a márka, nemrégiben lemondott marketingigazgatója, Ed Razek nyilatkozta tavaly a Vogue-nak adott interjújában, ami sokaknál kiverte a biztosítékot. Kénytelen is volt bocsánatot kérni, nyilván keserű szájízzel. A márka ugyanis nemrégiben lett gazdagabb egy transznemű modellel, a brazil Valentina Sampaio-val, akinek belépésével egy időben Ed Razek kilépett. Sokan a volt marketingfejest hibáztatták a márka népszerűségének csökkenéséért, divatjamúlt nézeteti és a fejlődésre nem nyitott magatartása miatt.
Hogy ki lép a helyébe, azt egyelőre nem tudni, de a márka mondhatni visszavonul kissé, hogy új marketingstratégiát, irányelveket és szemléletmódot alakítson ki. Legalábbis így magyarázta Shanina Shaik, a VS egyik oszlopos angyala.
Csillámporos dollármilliók
Show tekintetében mindenképpen sajnálatos, hogy elmarad az idei bemutató, hiszen kreativitásból és ötletekből sosem volt hiány. A téma minden évben más, sokszor a bemutató helyszínéül szolgáló ország is inspirálóan hat a koncepcióra. Szárnyak, tollak és csillogó részletek alkotják a mesevilágot, aminek megalkotása potom 12 millió dollárba fáj évente. Egy átlagos divatbemutató 1 milliós átlagához képest ez óriási szám.
Minden évben elkészül az úgynevezett Fantasy Bra is, amit a legnagyobb kitüntetés viselni. Tavaly Elsa Hosk svéd modell mutatta be a 2100 darab Swarovski kristállyal díszített álommelltartót, aminek elkészítése 930 órába telt és körülbelül 1 millió dollárt ért. Ennek egy szerényebb verzióját a márka történetében először meg is lehetett vásárolni 250 dollárért.
Reméljük, hogy a vérfrissülés után a Victoria’s Secret erősebben tér majd vissza, és jövőre újból láthatjuk majd például Palvin Barbit is a VS kifutóján, aki idén lett a fehérneműmárka hivatalos angyala. Ő egyébként folyamatosan posztol minden újdonságról az Instagramján, úgyhogy aki kedveli a VS-t, az biztosan nem marad le semmiről.
Képek: Getty Images/ J. Lee, Taylor Hill, Axelle/Bauer-Griffin.