Szexi kötött ruhákkal és retró fazonokkal indítja az őszt a Zara, az új vonalat pedig a gyönyörű telt alakú modell, Paloma Elsesser vezeti be. A friss kampányfotók több szempontból is az üdvözlendő változást vetítik elénk.

hirdetés

Csakúgy, mint a legtöbb márka, a Zara is erősen ráállt a retró divatjegyeket felelevenítő kollekciókra. Az őszi újdonságok egy része már befutott a márka webáruházába, melyek többsége a hetvenes évek geometrikus mintázatát élteti, de a hatvanas évek stílusesszenciái is terítékre kerülnek a friss gyűjteményben.

A nemrég megszellőztetett őszi lookbook-fotók azonban még ennél is nagyobb változásokról rántják le a leplet. Az újdonsült kötött és ráncolt anyagú ruhákat a csodás plus size modell, Paloma Elsesser mutatja be. Ez a tény azért is jelentőségteljes, mert a divatcég korábban csak feltűnően vékony nőkön fotózta be ruháit, és sok kreációját szűk keretek közé szabott méretsorral árusította.

Bár ezzel a koncepcióval, jóval tovább fent tudta tartani sikerét a spanyol Inditex leányvállalata, mint mondjuk a Victoria’s Secret, azért nem úszta meg kritikák és botrányok nélkül. 2017-ben nagy felháborodást váltott ki félrement kampányával a Zara, melynek a szlogenje azt hirdette, hogy Szeresd a domborulataidat! Az önszeretetre való buzdítás ugyan dicséretes volt, mégis sokan rosszul fogadták az üzenetet, hiszen a képeken karcsú és átlagos testű modellek voltak.

Legutóbb pedig a Zara X Barbie kapszulakollekció reklámja verte ki sokaknál a biztosítékot. Tény, hogy a fő cél az volt, hogy a modellek élő Barbie babáknak tűnjenek – hiszen a kollaboráció az említett babák rózsaszín stílusát ültette át a hordható divatba – a próbálkozás elég rossz visszhangot kapott az irreálisan vékony és hosszú lábú nők miatt, akik a kreációkat viselték a kampányban.

Igaz, a Zara Európa-szerte óriási népszerűségnek örvend, azért a panaszok és a kritikák is megtalálják amiatt, hogy a webáruházban többnyire feltűnően karcsú modellek mutatják be a ruhakínálatot. Ám úgy tűnik, a spanyol márkát is elérte a változás szele, ezúttal ugyanis valóban telt alakú nővel reklámozza a nagyobb méretekben is kapható darabokat.

Gyönyörű telt alakú modell viseli a Zara szexi őszi ruháit

Paloma Elsesser nem először szerepel olyan kampányban, amely a pozitív testkép kialakítására motiválja a nőket. Idén a Victoria’s Secret fürdőruhareklámjában is felbukkant, de Rihanna márkájának dögös fehérneműit is reklámozta már, és rendszerint olyan neves divatházak kifutóján fordul meg, mint a Fendi, a Lanvin, vagy a Michael Kors.

 

Most a Zara őszi ruhavonalát népszerűsíti, és a lookbook-fotók egy része rendhagyó módon nem egy stúdióban, hanem természetesebb közegben, az utcán készült. Paloma lehengerlő nőiessége teszi igazán emlékezetessé ezeket a képeket, melyeken merész, húzott anyagú miniruhák, finomkötésű felsők és szoknyák, valamint bordázott anyagú együttesek, és lágy esésű maxiruhák szerepelnek.

A 44-es méretű, telt idomú modell tavaly jelent meg először a Zara online katalógusfotóin, a 40-es méretű, átlagos testalkatú Jill Kortleve mellett. Ekkortájt a divatmárka egyre több darabjánál bővült a méretsor, de még a mai napig is akadnak olyan kreációi, melyek csak S-es, M-es, és L-es méretben kaphatóak. Az őszi kollekcióban azonban többségében már XL-es méretek is szerepelnek, így a változás mindenképp érezhető.

Kiemelt kép: Melodie Jeng/Getty Images.

Képgaléria képei: Zara.

  • Megosztás:
hirdetés