A Dove a drasztikusan retusált fotók gyakoriságára hívja fel a figyelmet legújabb, #NoDigitalDistortion néven futó kampányában. A világmárka már a 13 éveseket is óvná a szerkesztett, hamis tartalmak okozta negatív hatásoktól.
A magazinok, a reklámok és más médiafelületek már sok éve a makulátlan bőrt, a tökéletes testalkatot mutatják a publikumnak, legfőképp a divat- és a kozmetikai fotózásaik során. A retusált fotók mellett felnőttként már képes az ember elmenni anélkül, hogy rosszul érezné magát. Azonban a fiatal hölgyek és kamaszok, akik még keresik a helyüket a világban, igencsak elgondolkodhatnak, mégis hogyan illenek bele ebbe a képbe bőrhibáikkal, vagy telt alkatukkal.
Nap mint nap tömegével jelennek meg retusált fotók tinédzserekről
A 13 éves lányok 80%-a már retusálja az online felületekre feltöltött képeit – olvasható a Dove kampányában. A megdöbbentő adatok az Egyesült Államok kutatásai alapján születtek meg, amiben 556 10-17 év közötti lányt kérdeztek meg a témában. Ezen a tényen változtatna a Dove az Önbecsülés projektjével, amely összemosódik a testpozitív mozgalommal is.
A Dove kampányvideója visszafelé mutatja be azt, hogy a vonzó nő képe mögött tulajdonképpen egy félénk kislány van, aki igyekszik megfelelni az őt körülvevő magas igényeknek.
Az üzenet kristálytisztán rajzolódik ki a néző előtt: a serdülés küszöbén álló lányok könnyen sérülhetnek, ha már ilyen fiatal korban egy hamis szépségideált kezdenek el követni. A sablonszerű külső elfed minden egyéni jellemzőt, a folytonos rejtőzködés pedig sajnos, előbb-utóbb a személyiségfejlődést is torzíthatja.
Mivel egy önmagukra alig hasonlító képbe szeretnek bele, így nagy eséllyel alakulnak ki önértékelési problémák testükkel vagy arcukkal kapcsolatban. Úgy érezhetik, hogy a valóságban sohasem tudják megugrani ezt a szintet, és emiatt észre sem veszik a saját belső és külső értékeiket.
A Dove felmérése alapján elmondható, hogy minden harmadik lány a like-ok alapján érzi szépnek magát. Ha kevesebb a like, akkor kevesebb az önbecsülés, így annál több a szerkesztés a fotókon. A Dove, hogy megállítsa ezt a soha véget nem érő körforgást, évről-évre igyekszik minden követ megmozgatni.
„A lányok 50% -a nem gondolja, hogy retus nélkül is elég jól néz ki a képeken.” – olvasható a videókban
Ahhoz, hogy elég emberhez eljusson az üzenet, számos fontos személyt kért fel arra a cég, hogy felszólaljon az ügyben. A listában az igen nagy rajongótáborral rendelkező Lizzo is szerepel. Az énekesnő ugyanis sokat tud mesélni arról, hogy milyen nagy önerőt igényel a bodypositivity, vagyis a testpozitív gondolkodásmód kialakítása.
Lizzo nem nádszálvékony modellalkattal rendelkezik, őt ez mégsem rettentette el attól, hogy megvalósítsa álmát, és felépítse karrierjét. Az énekesnő követőit nem zavarja az, hogy ő hány kiló, vagy milyen redős a hasa. Ereje és bátorsága sokakat ösztönöz arra, hogy elfogadják, és bátran felvállalják önmagukat.
Lizzo öltözködésével sem teremt fölösleges gátakat önmagának: színes, mintás és feszes ruhákat egyaránt felvesz. Nem foglalkozik azzal, hogy mások a tökéletes alkatot hajkurásszák, ő így érzi jól magát a bőrében. Elmondása szerint, mindenkinek olyan személyeket kellene követnie, akivel azonosulni tud, belsőleg és külsőleg is, és nem azt az érzetet kelti bennük, hogy nem elég jók, vagy szépek.
A Dove Önértékelés projektje már több mint 69 millió fiatalhoz jutott el. Itt azonban nem állnak meg, küldetésük ugyanis az, hogy 2030-ig 250 millió fiatalnak hívják fel a figyelmét erre a jelenkori problémára, és ezáltal vissza tudják szorítani ezt a jelenséget.
Kiemelt kép: dove/Instagram.