Bár a szépségápolási és öltözködési trendek rengeteget fejlődtek, alakultak az évek során, egy valami változatlan maradt: bármilyen platform áll rendelkezésükre, a nők mindig megtalálják azokat a fortélyokat, praktikákat, amelyekkel kedvük szerint alakíthatják megjelenésüket. A régi reklámok izgalmas képet adnak arról, milyen eszközökkel szépültek, és hogyan követték a divatot, amikor még nem az internetről értesültek a legújabb irányzatokról.

hirdetés

Manapság szinte mindenhonnan ömlik ránk a divat, a közösségi médián keresztül a kép- és videómegosztó portálokig, bárhonnan értesülhetünk az aktuális trendekről, szépségápolási praktikákról. Ha nincs ötletünk, mit hozzunk ki a hajunkból, csak rákattintunk egy tutorial videóra, ami részletesen, lépésről lépésre ismerteti a divatos frizura elkészítését.

Így elképzelni sem tudjuk, milyen lehetett nőnek lenni az ötvenes-hatvanas, vagy mondjuk, a hetvenes-nyolcvanas években, amikor a legfőbb inspirációforrások a magazinok, a fodrász- és divatkatalógusok, valamint a reklámok voltak.

Könnyű azt gondolni, hogy régen sokkal szűkösebbek voltak a lehetőségek a szépségápolás terén, de a korábbi reklámokból meglepő tényekre derül fény. Például nem is volt annyira tabutéma a női testrészek szőrtelenítése, mint hinnénk, és a kornak megfelelően akkor is megvoltak a modern eszközei a frizura beszárításának, formázásának.

Bár az ötvenes-hatvanas években rengeteg reklámfilm és katalógus a háziasszonyokat célozta meg, még egy hűtőszekrény propagálásába is bele tudták szőni a divatot. A régi kampányképeken megszokott volt, hogy egy szuperelegáns, legújabb divat szerint öltözött, finom hölgy sürög-forog a konyhában, természetesen trendi frizurában és sminkben.

Az is bevett szokásnak számított, hogy egy-egy hajformázó eszköz reklámjában lépésről lépésre szemléltették annak használatát, illetve a különféle hajviseleteket, melyek elkészítéséhez segítséget nyújthat. A hetvenes-nyolcvanas évek kozmetikai kampányai szintén ráfeküdtek a szépségideál, a frizura- és sminkdivat, valamint az öltözködési irányzat kihangsúlyozására, így néhány képkocka tökéletes korképet nyújt az akkori trendekről.

A régi reklámok sok mindent felfednek a divatról

Manapság rengeteg modern eszköz és kozmetikai kence áll a nők rendelkezésére, hogy tökéletes frizurát formáljanak maguknak. Ugyanakkor az alábbi videókból kiderül, hogy ezek elődei cseppet sem voltak annyira elavultak és őskoriak.

Ez a reklám a fixálógél sokoldalú felhasználhatóságát szemlélteti 1966-ban.

Farrah Fawcett frizurája divatot teremtett a hetvenes években, így nem véletlen, hogy ő reklámozza ezt a zseniális kütyüt, ami hajszárító és hajkefe egyben.

Az ötvenes-hatvanas években a divatbemutatókról készült felvételek olykor a tévéműsorokba is bekerültek. A magazinokon és katalógusokon kívül, a nők így értesülhettek az aktuális divatról.

Gőzölős hajsütővas 1977-ből, ami vasal, göndörít és hullámosít.

Cipőreklám 1958-ból: ismerősek a fazonok, ugye?

A szőrtelenítés sem volt annyira kényes téma, hogy ne kerülhetett volna bele a mozifilmek előtti reklámblokkba.

Így nézett ki egy elektromos borotva az ötvenes években. Amíg a csinos kis fejfedő megszárítja a hajat, jut idő leborotválni a lábakat.

Egy hajcsavaró reklám 1963-ból, ami arra ösztönzi a hölgyeket, hogy ne hullámosítsák, göndörítsék a hajukat, csak a volumen kedvéért használjanak csavarókat, melyek csodásan bekunkorítják a hajvégeket.

Ápolókrém száraz kezekre, túlságosan őszinte reklámba ágyazva, az ötvenes évekből. Persze, ha egy nő ujjára gyűrű kerül, onnantól kezdve a mosogatás, a mosás, a padlósúrolás kikezdheti a finom bőrét, de semmi baj, mert itt ez a nagy flakon univerzális krém, ami gyógyír a kiszáradt, lestrapált kezekre. Probléma megoldva. Vagy mégsem?

A nyolcvanas évek samponreklámja már a dolgozó, mindig siető, modern nőket szólítja meg.

A hatvanas években fekete-fehér képkockákon mutatták be, hogyan fiatalítja meg a hajszínt ez a hajkondicionáló. Fiatalos ragyogást és életteli színt kölcsönzött a tincseknek, csak épp egyik nő sem láthatta az eredményét a fekete-fehér tévéjén keresztül.

Végre egy tévéreklám, aminek a főszereplője be meri vállalni, hogy nem kapja el a felé dobott terméket! Fontos szempont volt az is, hogy a sampon gazdaságos és takarékos legyen.

A Dove ma is azt hozza, amit az ötvenes években: nem szárítja a bőrt, és krémesen lágy. Nem is kell több.

Hajfixáló nagyvilági nőknek: minden időben tart, a nyitott tetejű autó sem akadály!

Táncosnő mutatja be 1978-ban, milyen a lábakhoz idomuló harisnya, ami nem csúszkál el.

Frizuradivat a harmincas évekből: gyakran a szalonok is készítettek divatkampányokat, hogy népszerűsítsék az új hajtrendeket.

Ezt a kis piperetáskát mi is elfogadnánk. Mert ugye, a másik is szép, de felháborító, hogy elcsúszik rajta a nekitámasztott tükör. A másik verziónál mindenre gondoltak a nőket jól ismerő tervezők. Zseniális kis retikül! Érdemes megnézni a fazonokat, ismerősek lehetnek, mert most is a szögletes retikülök vannak divatban.

Kiemelt kép: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés