A régi divatreklámok múltidéző hangulata sokakat magával ragad és nosztalgiázásra késztet, de ha jól megnézzük ezeket a képsorokat, egy-egy mozzanat ma már viccesnek, vagy éppen szürreálisnak tűnik. Annak idején egészen más üzenete volt a kisfilmeknek.

hirdetés

A régi magyar reklámok mindenkinek mosolyt csalnak az arcára. Amellett, hogy felidézik a nosztalgikus emlékeket és a „régi szép időket”, tökéletes korrajzként szolgálnak a fiatalabb generációk számára.

A világ elképesztően sokat változott az elmúlt évtizedekben, s ma már sokkal rövidebb idő alatt nagyobb információmennyiséggel bombázzák az ingerküszöbünket. A divatreklámok is teljes mértékben átalakultak az évek során, a mai szemmel nézve a legtöbb retró alkotás viccesnek hat, sőt, vannak köztük olyanok, amelyeket ma már nem néznénk jó szemmel a tévében.

Összeállítottuk a legnépszerűbb, legismertebb régi magyar divatreklámok listáját. Fogadni mernénk, hogy ezek a kisfilmek mosolyt csalnak az arcodra!

Régi divatreklámok: a legismertebb magyar márkák a retró korszakból

S-Modell

Az S-Modell az 1980-as évek elején alakult meg, s akkoriban abszolút megtestesítette az exkluzív divatot hazánkban. Az egyedi és különleges hangulatot hangsúlyozták a nőies, nyugati stílusú ruhákkal. Országszerte 17 kis méretű butikot nyitottak, a Sas István rendezte reklámok pedig máig emlékezetesek. Ugye, hogy te is dúdolod a dalt?

A reklámok egyébként nem csupán a zene miatt különlegesek, a látványelemek is nagyon újszerűnek és izgalmasnak hatottak abban az időben. Bár ma már furcsa szemmel néznék az emberek a nők „kirakatbábu” szerepét, a nyolcvanas években ez a megoldás legalább olyan stílusújítónak számított, mint az S-modell által forgalmazott sikkes ruhadarabok.

 

 

Pécsi Kesztyű

Ha bőrkesztyű, akkor mindenkinek a Pécsi Kesztyű ugrik be elsőként. A hazai manufaktúrának elképesztően nagy múltja van a divatban, a Pécsi Kesztyűgyár annak idején a régió egyik legelismertebb, legsikeresebb vállalata volt. Manapság olyan sztárok viselik a márka darabjait, mint például Rihanna vagy Katy Perry.

A reklámzene mindenkinek ismerősen cseng, aki anno legalább egyszer látta az ikonikus kisfilmek egyikét. Az anyagok nem csupán a praktikumra, a változatos alkalmazhatóságra hívták fel a figyelmet, azt is megmutatták, hogy a minőségi és időtálló darabok sikkesek és stílusosak is lehetnek.

 

 

Hódiköt

A Hódiköt, azaz a Hódmezővásárhelyi Divat Kötöttárugyár a nyolcvanas évek végéig az egyik legismertebb textilipari szereplő volt a piacon, a márka darabjai nem csak divatosak és stílusosak voltak, minőségükről és időtállóságukról éppúgy elhíresültek. Noha a vállalat megszűnt, a Hódiköt finom ruhadarabjaira a mai napig mindenki emlékszik, aki élt abban az érában, de a reklámjai éppúgy felejthetetlenek.

Egy efféle kisfilm manapság azonban jó eséllyel kiverné a biztosítékot a többségnél, és természetesen nem az anyukája ruháját húzgáló kislány miatt. A gondolatmenet abszolút érthető volt és annak idején nem is láttak bele többet, hiszen amikor valaki egy pihe-puha kötött pulóvert visel, jóleső érzés megtapintani az anyagát. Ám a reklám a mai szemmel nézve túlzónak hat, és sokan valószínűleg inkább bizarrnak és felháborítónak tartanák, semmint szórakoztatónak, a személyes tér efféle megsértését.

 

Tisza cipő

A Tisza cipők mind a mai napig rendkívül népszerűek. A hullámzó trendek ellenére is megőrizték eredeti stílusukat, ráadásul sokoldalúságukat és kihasználhatóságukat abszolút visszaigazolja az, hogy több évtized távlatában sem volt szükség a klasszikus tiszás összhatás megreformálására. Persze a márka mindig igyekszik az aktuális divathoz igazodni, ám egy régi Tisza cipő ugyanúgy megállná a helyét a 2024-es utcai divatban, mint az újabb változatok.

A reklámfilm sokkal inkább a cipők praktikumára koncentrál, semmint a divatra. Bármilyen időben viselhetik kicsik és nagyok, nők és férfiak egyaránt. A mai szemmel nézve nagyon érdekes, hogy a stílus és a trendek nem különösebben kapnak fókuszt a képsorokon.

 

Divatcsarnok

Noha nem egy kifejezett márkáról van szó, ezt a reklámot nem lehet lehagyni a listáról. A Divatcsarnok egészen a kilencvenes évek végéig üzemelt a Centrum Áruházak tagjaként, s főként a divat volt az, ami odavonzotta a vásárlóközönséget. A mai reklámfilmek általában különleges technológiákkal, sokszor extra költségvetéssel készülnek és igyekeznek egészen más univerzumba repíteni a fogyasztót, aki ezáltal teljes mértékben a képernyőre tapad és kiszakad a valóságból. Nos, a Divatcsarnok régi reklámjában nem gondolták túl a dolgokat, mégis emlékezetes maradt.

 

Kiemelt kép: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés