A Vanity Fair nem aprózta el, Nicole Kidman arcán igencsak megszaladt a retus a cÃmlapon, és a szÃnésznÅ‘ csodás alakját sem kÃmélték a művi hatású szépségeffektekkel. Miközben egyre nagyobb hangsúly kerül a természetességre, és ebbÅ‘l a divatvilág éppúgy kiveszi részét, érthetetlen módon még mindig akadnak olyan esetek, amikor túlfut egy érzékeny határon a szépÃtÅ‘ hatás.
Manapság egyre kevesebb agyonretusált fotóval találkozni a közösségi médiában, a divatvilág még lassacskán, de szintúgy felzárkózik a természetesség elvét előtérbe helyező felfogáshoz. Az önelfogadás sokkal inkább előtérbe kerül, mint néhány évvel korábban, és az ötvenen túli nőket megcélzó reklámok, magazinfotók is jobban igyekeznek helyén kezelni az öregedéssel járó természetes változásokat.
Jó pár évvel ezelÅ‘tt Nicole Kidmant a botox miatt érte sok kritika, a szÃnésznÅ‘ le sem tagadhatta volna a túltolt kezeléseket, valósággal megfagyott az arcmimikája. Manapság már Å‘ is csak élcelÅ‘dik az akkori próbálkozásán, miután felhagyott a beavatkozásokkal, bevallotta, hogy nem szerette az akkori arcát, és attól is félt, hogy nem kap majd szerepeket a kifejezéstelen mimikája miatt. Azóta áttért alternatÃv, természetesebb szépészeti megoldásokra, és jobbnál jobb filmekben csillogtatja meg tehetségét.
Az 54 éves szÃnésznÅ‘ manapság jóval magabiztosabb, ha lehet Ãgy fogalmazni, jól kezeli a hollywoodi nyomást, és ma már elsÅ‘sorban a sokoldalúságával szeretne érvényesülni, nem pedig azzal, hogy egy percet sem öregszik. Számos nagyszerű alakÃtása volt az utóbbi idÅ‘ben, amire a Vanity Fair cikke is kitér, a magazin gyakorlatilag összegzi a szÃnésznÅ‘ munkásságát. Bár az interjú egy 54 éves nÅ‘ szakmai kiteljesedésérÅ‘l szól, a cÃmlap valahogy nincs összhangban az egésszel, még úgy sem, hogy Kidman szimbolikusan kitárja elÅ‘ttünk Hollywood kapuját.
Számunkra abszolút érthetetlen, hogy miért volt szükség ilyen mértékű utómunkára Nicole Kidman fotói esetében, hiszen a szÃnésznÅ‘ fantasztikusan fest. Miután már bÅ‘ven elültek a korábbi botox-bakikért kapott kritikák, most azon hüldeznek sokan, miért kellett irreálisan átformálni a szÃnésznÅ‘t, aki manapság azt közvetÃti megjelenésével, hogy teljesen rendben van önmagával, ráadásul a munkájában is elÅ‘nyére tudja fordÃtani az életkorát, valamint az abból adódó sokéves tapasztalatait.
A tavalyi, Lucille Ball szerepével megszerezte az ötödik Oscar-jelölést, a 2022-es Az északi cÃmű filmben pedig Gudrun királynÅ‘t alakÃtja. Az interjúban Kidman arra is kitér, hogy nagyjából negyvenévnyi pályafutása ellenére még mindig úgy viszonyul minden szerepéhez, mintha épp frissen végezte volna el a szÃnészi iskolát.
ValószÃnűleg ez a kijelentése ihlette a cÃmlapfotót, amin a szÃnésznÅ‘ tényleg bakfisként jelenik meg, birtokolva Hollywood kulcsát. Az utalás azonban nem bizonyult túl szerencsésnek, ugyanis nem jön át egyértelműen, mit akartak érzékeltetni ezzel, annyira sokkoló a művi hatás.
Az mindenképp dicséretes, ha bármely hÃresség kapcsán a hivatásáról, szakmai érdemeirÅ‘l születik cikk, ám az sem utolsó szempont, ehhez milyen fotókat társÃtanak.
Nem Nicole Kidman az egyetlen, akinél túlment a retus
Nem Nicole Kidman az egyetlen, akivel elÅ‘fordult, hogy indokolatlanul túlretusálták a fotóit. A Kardashian lányok rendszerint posztolnak művi korrekción átesett fotókat magukról. Néha nem csupán a bÅ‘rük sÃnyli meg a szépségeffektek természetellenes hatását, elÅ‘fordult már, hogy az alakformáló retus következtében egyikük keze lett pálcikavékony.
Gyönyörű szÃnésznÅ‘k sokaságával esett már meg egyébként, hogy cÃmlapképeiken és kampányfotóikon irreálisan túlhúzták a retust. Anne Hathaway és Kate Hudson sem úszta meg a túlbuzgó szépÃtést, aminek az lett az ára, hogy képmásuk szinte alig hasonlÃtott önmagukra. Jó esetben csupán a bÅ‘r textúráját, esetleg a fáradtság nyomait simÃtják el az utómunkálatok, ám sajnos az sem ritka jelenség, hogy az adott nÅ‘ teljesen elveszÃti eredeti vonásait a túlzott retus következtében. Az utóbbiról már nehezen mondható el, hogy szimpla korrekció, Ãgy ideje lenne végleg felhagyni az efféle manipulációkkal.
Kiemelt kép: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic/Getty Images.
Kép a cikkben: Steve Granitz/FilmMagic, Lisa Maree Williams/Getty Images, Maurizio Cattelan, Pierpaolo Ferrari/Vanity Fair.