Viseltél már olyan ruhát, amelyben egyszerre ölt formát a szerelem és a szenvedély, a romantika és a vadság, meghintve a balzsamos nyári éjszakák, a virágok varázslatával? Natalie Portman egy ilyen különleges kreációban táncol a Miss Dior parfüm kampányában.
Natalie Portman 2011 óta a Dior beauty nagykövete és a Miss Dior parfüm arca. Ez az illat volt az első, amit piacra dobott Christian Dior, miután 1947-ben megjelent első kollekciója, amely New Look néven futott be. A háború után nagy jelentőséggel bírt, és csakhamar világszerte ismertté vált az extra nőies New Look-stílus, amelynek sikkes eleganciája a jobb napok reményét tükrözte.
Még ugyanabban az évben került piacra a Miss Dior parfüm, amely a boldogság és a szerelem érzését szimbolizálja. Érdekesség, hogy az illat varázsát egy Christian Dior által tervezett ruha is kifejezte, az 1949-es haute couture repertoárból választotta ki a divattervező azt a különleges, háromdimenziós virágokkal díszített kreációt, amely a parfüm kampányában is szerepelt. Ezt az emblematikus ruhát azóta számos alkalommal újragondolták, többféle verziója látott napvilágot, melyek rendre megjelentek a Miss Dior parfüm reklámjaiban. Szinte mindről elmondható, hogy Natalie Portman viselte őket először, amikor a csodás illatot népszerűsítette.
Natalie Portman észbontóan nőies a Dior reklámfilmjében
Nemcsak a Miss Dior illat, hanem az emblematikus ruha is megújult idén, amely hűen tükrözi a Dior hölgy karakterének változását, fejlődését, valamint magába foglalja a női lélek kettősségét, hiszen egyszerre lehet elegáns és szabad szellemű. Ezt az esszenciát pedig a Miss Dior parfüm is megragadja, de ugyanúgy ott lakozik Natalie Portman karizmatikus kisugárzásában és nőiességében.
Maria Grazia Chiuri remek érzékkel formálta át az 1949-es Miss Dior ruhát, a kézzel készült, sokszínű gyöngyös hímzésben színes vadvirágok bontakoznak ki előttünk, ugyanakkor az elegáns stílus sem kerül háttérbe, csakúgy, mint a parfüm esetében.
Christian Dior kedvenc idézete szerint első parfümje a szentjánosbogarakkal teli provence-i estékből született, ahol a zöld jázmin harmonizál az éjszaka és a föld dallamával. A megújult illat éppúgy magában őrzi a virágok és az erdők összhangját, de kicsit gyümölcsösebb, mint korábban. Az erdei eper vadsága és a jázmin eleganciája tökéletesen összefér, ahogy az illatot viselő nőnek is több arca van, néha lázadó, gyermekien merész, de ugyanúgy felszínre tör a finomsága, érzékisége.
A virágos-gyöngyös ruha csodásan érzékelteti ezeket a női energiákat, reflektál a múltra és megőrizte elegáns haute couture jellegét, de ugyanúgy a jövőt is szimbolizálja. Megvan benne a kortárs sikk, ezáltal megjeleníti a mai nők vágyait, a szabadság, az önazonosság fontosságát, valamint a konvenciók, korlátok elleni lázadás szikráit.
Ezt az életérzést gyönyörű képekben foglalja össze a reklámfilm, olyan, mint a napfény melege nyáron, mint mindenről megfeledkezve beleugrani a hűsítő tengerbe, mint a virágos réten heverészni gondtalanul, vagy táncolni a tengerparton a szerelemtől megrészegülve.
Ha éreztél már ilyet, tudni fogod, hogy ez a különleges ruha tűpontosan visszaadja minden szépségét és energiáját ennek a felszabadult állapotnak, Natalie Portman pedig hitelesen képviseli mindazt, amit a parfümmel és a ruhakreációval közvetíteni kíván a Dior.
Maga a ruha kifejezetten a kampány számára készült, így a színésznő viselhette először az újragondolt változatot.
Kiemelt kép: Jeff Kravitz/FilmMagic/Getty Images.