A Burberry bejelentette, hogy nem égeti el többé az eladatlan termékeit, és a jövőben nem használ állati szőrmét.

Júliusban derült ki egy bevételi jelentésből, hogy a brit luxusmárka 2017-ben 28,6 millió fontnyi – 10,3 milliárd forintnyi – értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg a márka védelme érdekében. A divatház akkor azt közölte, hogy a 2017-es év szokatlannak számított, mivel 10 millió font – 3,6 milliárd forint – értékű régi parfümöt kellett megsemmisítenie a Coty nevű amerikai céggel kötött szerződés aláírása után.

A környezetvédők dühös reagálása nyomán jutott a Burberry mostani döntésére – írja a BBC hírportálja. A divatcégek azért semmisítik meg az el nem adott termékeiket, hogy azok ne kerülhessenek olcsón a piacra.

– A divatipar egy nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával – fejtette ki a Greenpeace a BBC-nek.

Jelenlegi kollekcióiban a Burberry használ nyúl-, róka-, nyérc- és nyestszőrmét, de a jövőben megszünteti az ilyen termékeket. A PETA állatvédő szervezet üdvözölte a döntést.

Forrás: MTI.

  • Megosztás:
hirdetés