A milánói divathét a négy nagy nemzetközi divathét közé tartozik. Ilyenkor ellepik a divatimádók az olasz nagyvárost, a híres manökenek pedig egymást váltják a legnagyobb márkák kifutóin. Az eseményen évek óta részt vesznek a magyar divattervezők, a Budapest Select esernyőmárka ismét osztatlan sikert aratott.
Szeptember elején lezajlott a Budapest Central European Fashion Week, ám a magyarországi programsorozattal még nem ért véget az izgalmas időszak a hazai szakemberek számára. A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana együttműködésének köszönhetően nyolc magyar márka mutathatta meg a Milano Fashion Week keretein belül a 2023-as tavaszi-nyári kollekcióját.
Nagy sikert arattak a magyar tervezők munkái a milánói divathét rendezvényein
Szeptember 20 és szeptember 26 között került megrendezésre a Milano Fashion Week, ami a négy nagy nemzetközi divathét egyike. Az esemény rengeteg embert vonz, az olasz nagyvárosban ilyenkor egymást követik az izgalmas divatbemutatók. A MFW keretein belül immár nyolcadik alkalommal vehettek részt a magyar tervezők, ezzel is erősítve a pozíciójukat a nemzetközi piacon. A Budapest Select esernyőmárka neve alatt az Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Zsigmond, és a THEFOUR mutatkozhatott be. A magyar tervezők egymás után vonultatták fel a 2023-as tavasz-nyári szezonra szánt darabjaikat.
Az MFW Fashion Hubjában a divathét teljes időtartama meg tudták tekinteni az érdeklődők az Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Nini, Unrealindustry és a Pinetime darabjait. A Pelso fürdőruhamárka pedig különleges show-t tartott az egyik tetőteraszon. A hazai tervezők kiállításait a nevesebb nemzetközi divatszakemberek is szemügyre vették, például Suzy Menkes. A kiállítás közelebb hozza a vásárlókat a márkákhoz, az érdeklődők testközelből láthatják a csodás kreációkat.
– Ez a divatbemutató a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana partnerségének sikerét is bizonyítja, a két ügynökség közösen mentorált tervezőire egyre többen kíváncsiak. Stratégiai célunk, hogy a magyar tehetségeket tovább támogassuk a nemzetközi siker és elismertség útján, ezzel Magyarországnak a régióban betöltött központi szerepét, illetve nemzetközi szinten az országimázst is erősítve – összegezte Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója a Milánóban elért eredmények jelentőségét.
Az egyes márkák izgalmas újdonságokat vonultattak fel a milánói divathét kifutóján. A tervezőkre jellemző stílus szinte teljesen elkülönül egymástól, ami még feltűnőbbé tette az egyveleget. A Cukovy a sportos, laza stílust képviseli, miközben megjelentek a nőies, modern sziluettek, melyeket a Kata Szegedi és az Abodi bemutatója alatt vehettek közelebbről szemügyre az érdeklődők.
Kiemelt kép: Alessandro Zeno / HFDA.
Képgaléria képei: Getty Images, HFDA.
Forrás: HFDA.