Pár nappal ezelőtt lezajlott az 64. Milano Fashion Week, melyen kilenc magyar márka mutathatta be új kollekcióját. A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramja számos hazai tervezőt támogatott az elmúlt években.
A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közötti partnerségi megállapodás még 2018-ban született, ekkor döntötték el, hogy együttesen segítik a magyar tervezők belépését a nemzetközi piacra. Ennek az egyik legmeghatározóbb pontja a Milano Fashion Weeken való megjelenés.
9 magyar márka képviselte a hazai divatot a Milano Fashion Week kifutóin
Februárban már ötödik alkalommal vonultatta fel a Budapest Select esernyőmárka a magyar márkákat a milánói divathéten. Ezzel esélyt adnak a tehetséges dijáznereknek, hogy nemzetközi elismertségre tegyenek szert. A kifutón felvonultatott 2021-es őszi-téli kreációk így a külföldi vásárlóközönséget is elérik, miközben a tervezők bemutathatják sajátos stílusjegyeiket.
Idén a koronavírus-járvány miatt rendhagyó módon – online – rendezték meg a neves divateseményt, amelyen kilenc magyar tervező alkotásait csodálhattuk meg. Az ABODI, Cukovy, Elysian, Kata Szegedi, MERO, THEFOUR és ZIA Budapest kollekcióit élő videóban mutatták be, valamint digitális tartalommal készültek az eseményre a NINI és az ALMA tervezői. A videók a Milano Fashion Week oldalán tekinthetőek meg.
Kiemelt kép: IMAXtree.
Képgaléria képei: IMAXtree.
Forrás: HFDA / Hungarian Fashion and Design Agency.