Hamarosan kezdetét veszi a milánói divathét, melyen nyolc magyar márka mutathatja be legújabb kollekcióját, február 20. és 24. között. Az óriási lehetőséget a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramja biztosítja a tervezők számára.

2018 augusztusában stratégiai megállapodást kötött a Magyar Divat & Design Ügynökség a Camera Nazionale della Moda Italianával, melynek köszönhetően a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését.

A mentorprogramba az alábbi márkák kerültek kiválasztásra: Abodi, Artista, Celeni, Cukovy, Elysian, Je Suis Belle, Tomcsanyi, Zsigmond Dora menswear. Az olasz mentorok tavaly több alkalommal is Budapestre látogattak, és személyes konzultációk során készítették fel a tervezőket a nemzetközi színtéren való megjelenésre. Decemberben a nyolc márka Milánóba utazott, hogy részt vegyen a kamara által szervezett szakmai előadásokon, workshopokon és gyárlátogatáson.

Az együttműködésnek köszönhetően a magyar márkák egyedülálló lehetőséget kaptak, hiszen a Milan Fashion Week hivatalos programjaként, a Spazio Cavallerizze impozáns épületében állíthatják ki kollekciójukat. A kiállítás egész héten ingyenesen látogatható, míg február 22-én egy kollektív bemutató keretében viszik el a magyar divat különleges és egyedi hangulatát a nemzetközi sajtó és divatszakma számára.

– Az ügynökség és a mentorprogram célja, hogy olyan márkák létrejöttét támogassa, melyek nemcsak a hazai, de a nemzetközi színtéren is megállják a helyüket. A program során a tervezők rengeteg hasznos gyakorlati tanácsot kaptak a mentoroktól, a Milan Fashion Week pedig egyedülálló platform számukra, hogy bemutatkozhassanak a divatvilág fővárosában. Hiszünk abban, hogy az együttműködésnek és a mentorokkal végzett közös munkának köszönhetőn egyre több magyar márka ér el nemzetközi sikereket, ezáltal Budapest is felkerül a divatvilág térképére – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

Dolce & Gabbana show a Milan Fashion Weeken, 2018 februárjában. Kép: Estrop/Getty Images.

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a globálisan elismert design- és divatiparon keresztül erősíteni az országimázst, olyan munkahelyeket teremtve, melyek mögött fenntartható iparági vertikum áll.

Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Kiemelt célja a design- és divatiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Forrás: HFDA – Hungarian Fashion and Design Agency.

Kiemelt kép: Szaniszló Róbert/NurPhoto/Getty Images – Tomcsanyi show, Budapest Central European Fashion Week, 2018. október.

  • Megosztás:
hirdetés