A magyar divattervezők évek óta lehetőséget kapnak rá, hogy bemutathassák kreatív darabjaikat és egyedi látásmódjukat a Milano Fashion Week keretein belül. Idén hét magyar márka kollekcióit csodálhatták meg a résztvevők, a tervezők Budapest után Milánóban is sikert arattak.
Idén februárban a négy nagy nemzetközi divathetet megelőzően tartották meg a Budapest Central European Fashion Week eseményeit. A divatbemutatók mellett rengeteg kísérőrendezvénnyel várták az érdeklődőket, ami a nemzetközi sajtó figyelmét is felkeltette. Számos ismert influenszer, divatújságíró látogatott el a bemutatókra, ezzel is fokozva a magyar tervezők iránti érdeklődést.
Február végén a divatvilág már Milánóra figyelt, február 22. és 28. között rendezték meg a 65. Milano Fashion Weeket, ami méltán az egyik legismertebb divathét, ezáltal hatalmas lehetőség a tervezőknek. A Magyar Divat & Design Ügynökség – MDDÜ – és a Camera Nazionale della Moda Italiana több éve tartó együttműködésének köszönhetően idén hét magyar márka mutathatta be őszi-téli kollekcióját a jeles eseményen.
Remekeltek a magyar divattervezők a Milano Fashion Week kifutóján
Immár hetedik alkalommal mutathatták be a tervezők különleges kreációikat és kreatív divatszemléletüket Milánóban. Ahogyan azt már megszokhattuk, a Budapest Select esernyőmárka – más néven gyűjtőmárka – kifutóján vonultak fel.
Idén az ABODI, Elysian, Kata Szegedi és THEFOUR darabjait ismerhette meg a közönség a Budapest Select Collective Fashion Show keretein belül. Emellett a Fashion HUB kiállítóteremben szintén helyet kaptak a magyar dizájnerek által alkotott darabok. Itt a korábban említett tervezőkön túl a CUKOVY, NINI és ZSIGMOND kreációit szintén megcsodálhatták az érdeklődők.
A CUKOVY egy különleges prezentációval is készült az eseményre, ami hatalmas sikert aratott, és elnyerte a buyerek legnagyobb szakmai elismerésének számító Buyers Award díjat.
– Idén Budapesten a nagy nemzetközi divathetek előtt mutattuk be a tervezők legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekcióját, és irányítottuk magunkra a nemzetközi figyelmet. Most pedig a magyar darabok az egyik legnagyobb divathéten vonultak fel, amely szezononként több mint 20 ezer látogatót fogad. Ezen a világhírű márkákat felvonultató eseményen a tervezőink számos lehetőséget kaptak a bemutatkozásra, amely jól mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a magyar divat iránt. A hazai márkák összesen három helyszínen jelentek meg, így olyan intenzív láthatóságra tehettek szert, amely fokozottan támogatja a külföldi terjeszkedést – összegezte Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A Budapest Select esernyőmárka ismét sikert aratott, kiemelte a hazai divat erősségeit, karakterességét, amellyel igazán vonzóvá váltak az egyes márkák a külföldi vásárlók számára. A divatbemutató soraiban több híres divatújságíró foglalt helyet, például Suzy Menkes, illetve jelen voltak a nemzetközi sajtó munkatársai.
A magyar tervezők ismét remekeltek, igazán izgalmas darabokkal készülnek az őszi-téli szezonra. Mivel a Budapest Central European Fashion Week eseményeit rendezték meg hamarabb, ezért Budapesten a kollekcióknak csupán egy részét tekinthette meg a közönség. Az izgalmasabb darabok Milánóban debütáltak. Ám ettől függetlenül mindkét helyszínen látványos show-n vehettek részt a vendégek.
Az őszi divat a nőies és játékos fazonokra egyaránt hangsúlyt fektet, emellett a különféle anyagokkal is játszadoztak a szervezők. Főszerepet kaptak a kabátok, melyekből igazán izgalmas variációkat vonultattak fel a hazai szakemberek. Sok színnel dolgoztak a márkák, így a klasszikus fekete és a barna mellett megjelenik a rózsaszín, a piros és a narancssárga.
Képek: IMAXTREE.
Forrás: HFDA / Hungarian Fashion and Design Agency.