Kim Kardashian arcát úgy eltorzította a retus, hogy szinte rá sem lehet ismerni a reklámfotókon. Egy kicsit túlzásba estek az utómunkával.
Azt már megszokhattuk, hogy Kim Kardashian gyakran áll modellt a saját márkájának, az azonban már meglepő, hogy sokáig kell nézni a fotókat ahhoz, hogy rájöjjünk, valójában ő szerepel a képeken. A Skims téli kollekciója elképesztően izgalmasra és különlegesre sikerült, ám a kampányanyagon szinte senki nem a mesés darabokat nézi. Kim kis túlzással egy új arcot kapott a csapattól, akik nagyon durván túltolták az utómunkát.
Kim Kardashian arcán megszaladt a retus: rá sem lehet ismerni a képeken
Ha valaki, akkor Kim Kardashian mindig igyekszik meglepetést okozni a rajongóinak, azonban most úgy tűnik, hogy egy kicsit elszámította magát. Imádja az extravagáns, izgalmas kampányokat, ráadásul rendszerint megújítja megjelenését. Sokszor vált tejfelszőke hajszínre, de az ütős ruhadaraboktól sem riad meg.
A legutóbbi képsorozaton is megújult külsővel pózol, ám egy kissé más értelemben. A 44 éves Kim szinte új arcot kapott az utómunkálatok során, amire semmi szükség nem volt. A híresség köztudottan híres arról, hogy sokat tesz fantasztikus megjelenéséért, az idő múlása jóformán egyáltalán nem hagy nyomot a bőrén. Mindennek ellenére a Skims kampányképein olyannyira megszaladt a retus, hogy Kim gyakorlatilag teljesen felismerhetetlenné vált. Az egyetlen árulkodó jel, hogy a fotók leírásában modellként említik őt, így maximum gyanítani lehet, hogy valóban ő szerepel rajtuk.
Habár manapság már a legtöbb márka a természetességet részesíti előnyben, szinte nincs olyan reklámanyag, amely ne kapna legalább egy minimális utómunkát. A retus egyébként nem ördögtől való, ám nem árt vele mértékkel bánni ahhoz, hogy az eredmény ne rugaszkodjon el túlzottan a valóságtól. Kim esetében most finoman szólva is megszaladtak a filterek és szépítés, eredeti arcvonásainak csak a töredékét fedezhetjük fel a képeken.
Az efféle kampányok nem csak amiatt aggasztóak, mert a modell gyakorlatilag új külsőt kap a retusból adódóan. Torz képet vetítenek a divatrajongók és a nők elé, ami mind az önbizalomra, mind pedig a reális látásmódra hatással van. A közösségi médiában érzékelhető filterdömping hasonlóképp befolyásolja az énképet és az önértékelést. Az ember gyakorlatilag több irányból kapja a negatív visszajelzéseket, miszerint az, amit a tükörben lát, közel sem „tökéletes”.
Márpedig ez nincs így, s bizony a természetes szépség határozottan letarolja a művileg kiigazított arcformákat és a tisztára, simára pucolt és satírozott bőrfelületet. Kim Kardashian képei megmutatják, hogy a túlzott retus miatt az ember teljes mértékben elveszíti egyedi arcvonásait, gyakorlatilag megszűnik önmaga lenni a fotókon.
Noha a 44 éves híresség manapság már egyre többször a természetesség irányába mozdul, nemegyszer fordult már elő, hogy brutálisan túltolták a retust az arcán egy-egy fotózás alkalmával. Legutóbb a Vogue fotóin kapott egészen új arcvonásokat. Ami igazán döbbenetes, hogy minden alkalommal más embernek fest az utómunkával felturbózott képeken.
A durva retusra tényleg semmi szükség nem volt, s bár nem lehet tudni, hogy Kimnek mennyi beleszólása van a kampányfotók eredményébe, határozottan meglepő, hogy a saját márkáját egy egészen más, tőle idegen arccal reklámozza.
Kiemelt kép: Amy Sussman/Getty Images.