A zöld általában a legüdébb tavaszi színek egyike, de az orosz Vogue összeállításában nem éppen a friss kikelet jut róla eszünkbe. Irina Shayk persze, még futurisztikus zöld koboldnak – na jó, nevezzük inkább tavasztündérnek – öltözve is gyönyörű, de a jövőkép, amibe csábít minket, inkább betegecske, semmint ellenállhatatlanul vonzó.
Nehéz Irina Shayk szereplésével rossz fotósorozatot elképzelni, hiszen a gyönyörű orosz modell bármilyen elcsépelt témát, vagy hajmeresztően túlművészkedett beállítást fel tud dobni. Még a pufikabátot is képes vérforralóan szexi darabbá varázsolni, és persze csodás testfelépítésének köszönhetően, a vetkőzős jelenetekből sem hiányozhat.
Ezúttal azonban úgy tűnik, még ő sem tudott mit kezdeni az orosz Vogue által feszegetett, sci-fi filmbe illő képi világgal. Bár a furcsa vízió erős képmanipulációval, és rengeteg utómunkával jött létre, valószínűleg felvázolták neki előre, milyen fotókhoz adja az arcát. A modell hozta ugyan a tőle elvárt szexi kisugárzást, de éppolyan hűvös lett a jelenléte, mint a fotókat beborító tengernyi zöld, ami természetellenes és beteges fényt ad az összes jelenetnek.
Irina Shayk tényleg csodás, de mit akart a Vogue a sok mesterséges zölddel?
Ami azt illeti, csak találgatni tudunk, mi volt a fő koncepciója az orosz Vogue márciusi címlapjának és divatanyagának megálmodásakor. A kreatív igazgató, Harry Nuriev, és a fotós, Arseny Jabiev egy igen magányos, és rideg jövőképbe helyezte bele a csodaszép modellt.
Irina Shayk egy formatervezett, üvegfalú toronyvillában tengődik, ami a távolból felsejlő, kietlen hegyekre néz, azt az érzést keltve a szemlélőben, hogy emberi létformának, vagy legalábbis bármilyen más élőlénynek nyoma sincs ezen a vidéken. A magányos nő – Irina – az üvegfalra tapadva, rezzenéstelen arccal és kifejezéstelen tekintettel réved a semmibe, mintha semmilyen kapcsolata nem lenne a külvilággal.
A fényűző villában talán mindene megvan – legalábbis ezt érzékeltetik a divatos ruhák, és a szürke betonba beépített kiskert. Ám a képekre ráhúzott beteges zöld színtől úgy érezzük, ebben az aranykalitkában minden mesterséges, agyonszerkesztett és művi. Nem tudjuk, hogy ez a hangulatkeltés tudatos volt-e a magazin részéről, vagy csak egy nagyon ütős, futurisztikus zöld fotósorozatot akartak.
A stylist, Patrick Mackie többnyire neon- és fémszínű ruhákat válogatott össze a jövőszerű látomás kedvéért, a Louis Vuitton, a Versace, a Chanel, és egyéb luxusmárkák kollekcióiból. Two Hawks Young felelt a sci-fi filmbe illő háttérdizájnért, melyben a zöld különféle árnyalatai tűnnek fel.
Ehhez a mesterkélt képi világhoz igazodik a modell zöld sminkje, amit Tatyana Makarova készített el, és az erősen átszínezett frizurája, ami Jacob Rozenbergnek köszönhető. Nem tudjuk, ki hogy van vele, de ez nem az a világ, amibe szívesen belecsöppennénk.
Kiemelt kép: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic/Getty Images.
Képgaléria képei: Arseny Jabiev/Vogue Russia.