A divatfotók láttán sokszor bele sem gondolunk, hogyan, miként készülhetett a profi kép. Gyakran elképesztő munka előzi meg a tökéletes eredményt. A videókban betekinthetsz egy kicsit a kulisszák mögé.
Nagyon sok kislány hercegnő szeretne lenni, ha egyszer felnő, majd az idő múlásával a modellkarrier is nagyon kecsegtetőnek tűnik. Noha alapvetően sokan egyszerűnek gondolják a szakmát, és azt hiszik, hogy a modellek tulajdonképpen csak egy helyben pózolnak, a szépségük pedig adott, így nincs sok dolguk ahhoz, hogy jól mutassanak egy fotón, a valóság egészen más.
A rendszeres edzés, a tudatos, egészséges táplálkozás, a haj-, illetve bőrápolás mind-mind olyan elemei a hétköznapoknak, amelyeket egy átlagember bármikor elhanyagolhat, egy modell azonban soha. A modellmunka bizony elképesztően megterhelő tud lenni. Akkor is frissnek kell tűnni a castingon, ha épp a repülőtérről esik be oda az ember lánya, több órás utazás után, és bizony rengeteg olyan fotózás akad, ami szinte egész nap tart, vagy belenyúlik az éjszakába.
Most nem is fejtegetjük részletesebben azokat a tényezőket, amelyek abszolút nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy egy modell mindig a legjobb formáját hozza. Elegendő csak betekinteni a kulisszák mögé, ugyanis egy profi fotózás teljes mértékben eltér egy családi fényképezkedéstől.
Így készülnek a divatfotók
Egy képre pillantva nehéz belegondolni, hogy azt a tökéletesen elkapott pillanatot másik ezer elcsúszott, homályos és rosszul beállított fotó előzte meg. Ráadásul a profi modellek általában nem csak egy helyben ülnek és pózolnak egy-egy divatfotózás alkalmával. Kemény munkát fektetnek bele, hogy minden klappoljon.
A legtöbb esetben végig mozgásban vannak, a mozdulatok mellett pedig figyelniük kell a ruha esésére, illetve arra, hogy minden egyes porcikájuk tökéletesen mutasson a fotón. A mimikájuk szintén fontos, így egy-egy kényelmetlen póz vagy mozdulat fájdalmai, nehézségei sem ülhetnek ki az arcukra, ahogy a hosszú, sokszor több órán át tartó fotózások miatti fáradtságot is leplezniük kell. Megesik, hogy hidegben kell lenge öltözékben vidámkodniuk, és nem mutatkozhat meg a fotón, hogy valójában vacogtak.
Ez a videó például vicces formában mutatja be, hogy mi is zajlik pontosan egy utcai divatfotózáson.
Fontos, hogy az efféle képek ne legyenek mesterkéltek és beállítottak. Márpedig a fagyos pózolás, az „úgy teszek, mintha lépnék” mozdulatok garantáltan ahhoz vezetnek, hogy senki nem a ruhákat figyeli. A sikkes, menő és magával ragadó divatfotók titka abszolút a dinamikában rejlik.
Ami még inkább megnehezíti a folyamatot, hogy egy divatmodellnek nemcsak saját magára és a ruhára kell koncentrálnia, hanem a fotós instrukcióira is. Tökéletes összhangra van szükség ahhoz, hogy a szakember el tudja kapni azt a pillanatot, amikor minden úgy mutat, ahogy kell.
Kültéri fotózás esetén ráadásul figyelembe kell venni a környezeti hatásokat is, mint például a szélfuvallatok vagy a napsütés. Döbbenetes, hogy egy ilyen összetett, izgalmas és alaposan megtervezett, pontról pontra koordinált folyamatnak az eredménye egyetlen ütős divatfotó lesz.
Ami szintén érdekes lehet, hogy az esküvői fotózások hasonlóképp működnek. Amikor az ember lánya menyasszonnyá válik, abszolút kipróbálhatja, hogy milyen lenne modellként dolgozni. Az esküvői képeknél ugyancsak nagyon sokszor kell hosszan kitartani a pózt, ami elképesztően megterhelő és kényelmetlen tud lenni, különösen a hatalmas, gyönyörű ruhában.
A termékfotókat sem egyszerű elkészíteni
A szépségápolás és divat világában nem csupán a divatfotók érdekesek, a termékfotók elkészítésének folyamata legalább olyan izgalmas. A termékfotózások tökéletes alapját képezik az Instagramon sokszor látható „elképzelés és valóság” fotómontázsoknak. Miközben az ember azt gondolná, hogy a parfümöt vagy a krémet csak ledobják egy háttér elé, lőnek róla két-három képet, és kész is, valójában hatalmas előkészület és ügyeskedés vezet a tökéletes eredményhez.
A koncepció megtervezése, megálmodása már önmagában egy nehéz feladat, hiszen nagyon fontos, hogy az összkép szép, mutatós és hívogató legyen, ám a körítés nem nyomhatja el magát a terméket, a krémnek, parfümnek kell fókuszban maradnia.
Ha megvan a látványterv, jöhet az építkezés és a trükközés, amihez sokszor már-már tervezői profizmussal kell rendelkezni, hogy tényleg minden úgy álljon és úgy mutasson, ahogy azt fejben elképzeli az ember.
És akkor még mindig ott vannak azok az apró részletek, hogy az üvegcsében ne tükröződjön a fotós, legyenek jók a fények, ne lógjon bele a képbe semmi, és a krém textúráját, lágyságát is vissza tudja adni az eredmény.
Ebben a videóban egyébként teljesen egyszerű, hétköznapi dolgokkal ügyeskednek, az eredmény mégis határozottan profi és mutatós lesz.
Az előkészület és az elpakolás általában több időt igényel, mint maga a fotózás. A kreatív megoldások azonban tényleg egyedivé és izgalmassá tudnak tenni egy reklámanyagot.
Kiemelt kép: Getty Images.