A legtöbb nő meglévő ruháinak csak töredékét viseli, és sokaknál áll feleslegesen a szekrényben a megunt vagy sosem viselt holmi. Ezek gyakran kerülnek a szemétbe, pedig jobb, ha rászorulóknak adod, például a Vöröskeresztnek. A H&M a régi ruhákkal kapcsolatban inkább a környezetvédelemre összpontosít, amivel a vásárló is jól jár.
Ruháért pénzt
A H&M az első ruházati cég, mely nemzetközi használtruhagyűjtést kezdeményez. 2013 februárjától a vásárlók bevihetik használt ruháikat a H&M-üzletekbe világszerte. A cég elkötelezte magát amellett, hogy a ruhák környezeti hatását csökkentse azok teljes életciklusa alatt.
– A fenntartható fejlődésért tett lépéseink mind mélyen gyökereznek társadalmi és környezeti felelősségvállalásunkban. Jót szeretnénk tenni a környezetünkkel, ezért most egy kényelmes megoldást ajánlunk vásárlóinknak: a H&M átveszi használt vagy hibás ruháikat – mondta Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója.
A H&M lesz az első divatcég, mely használtruhagyűjtést kezdeményez kiválasztott üzleteiben. A nemzetközi kezdeményezés keretein belül a H&M vásárlói hozzájárulhatnak a természeti kincsek megőrzéséhez és a környezeti hatás csökkentéséhez a textilhulladék kiiktatásával. Mindenféle ruhanemű – márkától és állapottól függetlenül – beváltható. Minden hozott zacskó ruha után a vásárló ajándékutalványt kap. Az összegyűjtött ruhákat a H&M átadja partnercégének, az I:Collectnek, melynek megvan a megfelelő infrastruktúrája ahhoz, hogy a használt ruhákat újra feldolgozza, ezáltal újrahasznosítsa.
Évente több tonna ruhanemű kerül a háztartási szemétbe, így a hulladéklerakókba. Ennek a textilhulladéknak a 95%-a újrafelhasználható lenne: újra hordható, újrafelhasználható vagy újrahasznosítható – a ruhanemű állapotától függően. A H&M hosszú távú célja, hogy csökkentse a ruházati termékek környezetre gyakorolt hatását azok teljes életciklusa alatt, és idővel a textil körforgását hozza létre. A cél megtalálni a technikai megoldást a textil újrafelhasználására és újrahasznosítására nagy mennyiségben. A H&M ezért hozta létre Tudatos Alapítványát – Conscious Foundation -, az alapítvány a textil újrahasznosítására irányuló innovációkat és a H&M értékei mentén születő társadalmi projekteket támogatja.