A brit modell, Ellie Goldstein sohasem hagyta, hogy a Down-szindróma – amellyel születésekor diagnosztizálták – határozza meg az életét. Világszemlélete, személyisége és szépsége magával ragadó, kisugárzásával és magabiztos megjelenésével a Gucci kreatív csapatát is azonnal levette a lábáról.
Bár Down-szindrómás modellek léteznek, általában esélyegyenlőségi alapítványok kampányaihoz, művészfotókhoz, és kisebb reklámokhoz kérik fel őket a leggyakrabban. A divat világában azonban egyre többen küzdenek a kategorizálások ellen, például, ma már nem csak molett kollekció bemutatására szerződtetik a plus size modelleket, és a szenior manökenek is helyet kapnak a zömében fiatalokat megszólító luxusmárkák világában.
Ellie Goldstein ízig-vérig szépségnagykövet
Több divatcég úgy véli, ideje véget vetni a beskatulyázásoknak, hiszen a társadalmi egyenlőség nem olyasvalami, amit hirdetni kell, egyszerűen csak be kell ültetni a mindennapi életünkbe, a gondolkodásmódunkba, vagyis természetessé kell tenni.
A Gucci évek óta a karaktert keresi a modellekben, azt a bizonyos pluszt, amit az átütő egyéniség tesz hozzá a megjelenéshez. Mindegy, hogy fiatal, vagy idős, hivatásos modell, esetleg színész, zenész, átlagember, a lényeg, hogy attitűdjével és kisugárzásával meg tudja ragadni a figyelmet. A 18 éves Ellie Goldstein pontosan erre termett.
Azért vágott bele 15 évesen a modellkedésbe, mert szereti megmutatni, hogy mire képes, és jó érzéssel tölti el, ha önbizalmából mások is erőt merítenek. Számára magától értetődő, hogy a szépséget nem lehet elvárásokkal körbehatárolni, vagy fizikai paraméterekkel definiálni. Nem csak másokra, önmagára is szeretettel tud nézni.
Szerencsés, mert olyan családban nőtt fel, ahol nagy odaadással támogatták kiteljesedését, és sohasem különböztették meg amiatt, mert kromoszóma-rendellenességgel született. A brit Vogue-nak adott interjújában a legnagyobb természetességgel mesél arról, hogy szépnek érzi magát és elégedett a külsejével.
Szeret sminkelni, mert halvány, világos bőre van, amin jól mutatnak a finom színek. Ám akkor a legmagabiztosabb, amikor a kamera előtt áll. Ellie Goldstein a tekintetével, a mosolyával, és minden porcikájával hitelesen, belülről fakadóan közvetíti a Gucci üzenetét, ami nem csak az elfogadásról, hanem a szépség megéléséről és felszabadításáról szól.
Alessandro Michele, a Gucci kreatív igazgatója pont ezt a belül megélt szabadságot szeretné közvetíteni a L’Obscur szempillaspirált népszerűsítő szépségkampánnyal. David PD Hyde egyszerű, mégis beszédes portrékat készített a modellről, hogy ragyogó, mosolygós tekintetéről semmi ne terelje el a figyelmet.
A Gucci idei kampánysorozatában a 82 éves Jane Fonda is feltűnik. Új kollekciójával, Alessandro Michele a klímaváltozás sürgető kérdésére úgyszintén szeretne több figyelmet fordítani.
Környezetvédő aktivistaként, a színésznő szívesen vállalt szerepet a reklámban, mely a fenntartható divatot népszerűsíti. Mellette több ikonikus környezetvédő is megjelenik a nem mindennapi divatfotókon, melyek a Gucci divatház esetében cseppet sem rendhagyóak.
Kiemelt kép: David PD Hyde/Gucci.