Hamarosan kezdetét veszi az Expo 2020, vagyis a 2020-as Dubaji Világkiállítás. A rendezvényen Magyarország is képviselteti magát, a Magyar Pavilon központjában hazánk egyedülálló gyógy- és termálvíz kincsének bemutatása áll. A pavilon munkatársainak különleges formaruhákat álmodtak meg a THEFOUR és az Elysian tervezői.
Az Expo 2020 eredetileg tavaly került volna megrendezésre, ám a koronavírus-járvány miatt a szervezők az esemény elhalasztása mellett döntöttek. A 2020-as Dubaji Világkiállítás 2021. október 1-én kezdődik, és 2022. március 31-ig tart. A világkiállítás mindig egy igazán izgalmas rendezvény, amelyen találkoznak az eltérő kultúrák, technológiák, és bemutatásra kerülnek a legújabb fejlesztések.
A Magyar Pavilont Csernus Lőrinc tervezte, a Makovecz építészeti stílus szellemében. A különleges helyszínhez egyedi ruhák passzolnak, ezért az Expo 2020 Magyarország Nkft. a Magyar Divat & Design Ügynökséggel együttműködve, 2019-ben pályázatot hirdetett az eseményen hazánkat képviselő csapat formaruháinak a megtervezésére. Végül az Elysian, a Sentiments, a THEFOUR és a Tomcsányi adott be pályázatot.
A formaruhák esetében fontos volt, hogy funkcionálisak legyenek, hiszen a csapat fél éven keresztül viseli majd a kreációkat. A szakmai zsűri kényelmes, praktikus öltözékeket várt el, amelyek illeszkednek a dubaji klímához, az ország kulturális adottságaihoz, és a Magyar Pavilon tematikájához, ami Magyarország vízkincseinek bemutatása.
A zsűri döntése alapján két márka – a THEFOUR és az Elysian – kapott lehetőséget arra, hogy felöltöztesse a hazánkat képviselő munkatársakat.
Gyönyörű formaruhákat alkottak a magyar tervezők a Dubaji Világkiállításra
Bódis Boglárka, az Elysian tervezője a séfek, felszolgálók és az épületkezelők öltözékét álmodta meg. A tervezésnél nagy hangsúlyt kapott a praktikum és a kényelem, mindemellett finoman megjelenik az elegancia. A három uralkodó szín a sötétkék, a fehér és a mogyoróbarna, díszítőelemként a pavilon arculatához passzoló motívum bukkan fel.
A THEFOUR a pavilon munkatársainak ruháit tervezte meg. A ruhadarabokban a magyar csapat kényelmesen, magabiztosan képviselheti hazánkat. A petrolkék, rozéarany, fehér és sötétkék dominál, az arculati motívum pedig trükkösen, aszimmetrikusan került fel a darabokra.
A kreációk jól variálhatóak, a hölgyek blézere lezserebb, casual öltözékben is megállja a helyét, a férfiak öltözéke zakó nélkül egyaránt elegánsan mutat. Kihívást jelentett igazodni a dubaji etiketthez, időjáráshoz, ezt a márka az ügyes anyagválasztással oldotta meg. A viszkóz, poliészter, és elasztán keveréke jó légáteresztő, és könnyed benne a mozgás.
A magyar zászlót is belecsempészték a Magyarországot képviselő csapat öltözékébe: Tisza cipőt viselnek, melyen megjelenik a piros-fehér-zöld. A hölgyek megjelenése a ZEMA porcelán ékszereitől válik teljessé, melyekre úgyszintén felkerült a Magyar Pavilont uraló motívum.
Az Expo 2020 Magyarország ügyvezetője, Tóth Andrea elmondta, hogy a tervezőcsapat nagyszerű munkát végzett, hiszen a ruhadarabok illeszkednek a Magyar Pavilon szellemiségéhez. A márkák elegáns, letisztult, egyedi darabokat alkottak, amelyek nagyszerűen szimbolizálják a képviselni kívánt értékeket.
– Ügynökségünk nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a kulturális és a turisztikai ágazatokkal együttműködésben pozitív hatást gyakoroljunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére. A világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetőség, továbbá kiváló alkalom, hogy hazánk bemutassa a látogatóknak országunk hagyományait, kreativitását és nemzeti kultúráját. Megtiszteltetés, hogy szakmai partnerként támogathattuk a magyar vonatkozású események megvalósulását, továbbá szakmai támogatást nyújthattunk a hazánkat képviselő tervezők, és a kiállítás formaruháit tervező márkák kiválasztásában. – összegezte Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A Dubaji Világkiállítás 2021. október 1-én kezdődik, és 190 ország képviselteti magát. A szervezők 25 millió látogatót várnak, főként külföldi országokból. Magyarország számára ez egy egyedülálló lehetőség, hiszen így még többen megismerhetik hazánk kulturális és természeti adottságait.
Képek: EXPO 2020 Nonprofit Kft.
Forrás: EXPO 2020 Nonprofit Kft.