Az olasz divatház nyilván nem vette figyelembe, hogy manapság az internet adta lehetÅ‘ségekkel élve minden lekövethetÅ‘, Ãgy hamar fény derülhet a tervezÅ‘i ötletcsenésre.
Mondjuk, ha valaki lemásol egy konkrét ruhadarabot, mely régen menÅ‘nek számÃtott, számÃtani lehet rá, hogy rövid idÅ‘n belül mindenki tudni fog róla, hiszen a közösségi médiacsatornákon szinte futótűzként terjed az információ. A Gucci nemrégiben kifutóra küldött egy meglehetÅ‘sen extrém dzsekit, mely 2018-as resort kollekciójának egyik ékes darabja. Nagy port kavart azonban, hogy ez a dzseki már korábban is létezett, méghozzá a harlemi divatot luxuselemekkel vegyÃtÅ‘ hÃres divatmágus, Dapper Dan – igazi nevén Daniel Day – keze munkáját dicsérve.
Bár nagyon régen, 1989-ben robbant be a divat világába a szóban forgó, puffos ujjú, ikonikus kreáció, azért vannak még olyanok, akik tisztán emlékeznek rá. A Gucci által bemutatott dzseki szinte megszólalásig hasonlÃt Dapper Dan egyik korábbi alkotására, mellyel az olimpiai futó, Diane Dixon teremtett divatot a nyolcvanas években. A Gucci ugyan tett egy aprócska változtatást rajta: az eredeti verzió ujja ugyanis a Louis Vuitton monogrammal volt tele, mÃg az olasz divatház a saját logójával ékesÃtette másolatát.
Miután Diane Dixon beharangozta Instagram-fiókján, hogy a Gucci lenyúlta az általa viselt dzseki fazonját, szinte felrobbant az internet, és mindenki aprólékosan összehasonlÃtotta az eredeti dzsekit és alig eltérÅ‘, új változatát. A Gucci kreatÃv igazgatója, Alessandro Michele azt nyilatkozta a New York Timesnak, hogy a két kreáció közötti félreérthetetlen hasonlóság itt tulajdonképpen az Å‘ mélységes hódolataként fogható fel, és semmiképp sem kezelhetÅ‘ lenyúlásként. Bár azt nem lehetett megtudni, hogy a divatcég elÅ‘tte tárgyalt-e az eredeti dzseki alkotójával, de Alessandro bevallotta, hogy érdekelné a Daniel Day-vel való együttműködés, Ãgy nem kizárt, hogy ez az eset valamikor a késÅ‘bbiekben talán egy tervezÅ‘asztalhoz tereli a két dizájnert.
Â