Az olasz divatház nyilván nem vette figyelembe, hogy manapság az internet adta lehetőségekkel élve minden lekövethető, így hamar fény derülhet a tervezői ötletcsenésre.

Mondjuk, ha valaki lemásol egy konkrét ruhadarabot, mely régen menÅ‘nek számított, számítani lehet rá, hogy rövid idÅ‘n belül mindenki tudni fog róla, hiszen a közösségi médiacsatornákon szinte futótűzként terjed az információ. A Gucci nemrégiben kifutóra küldött egy meglehetÅ‘sen extrém dzsekit, mely 2018-as resort kollekciójának egyik ékes darabja. Nagy port kavart azonban, hogy ez a dzseki már korábban is létezett, méghozzá a harlemi divatot luxuselemekkel vegyítÅ‘ híres divatmágus, Dapper Dan – igazi nevén Daniel Day – keze munkáját dicsérve.

Bár nagyon régen, 1989-ben robbant be a divat világába a szóban forgó, puffos ujjú, ikonikus kreáció, azért vannak még olyanok, akik tisztán emlékeznek rá. A Gucci által bemutatott dzseki szinte megszólalásig hasonlít Dapper Dan egyik korábbi alkotására, mellyel az olimpiai futó, Diane Dixon teremtett divatot a nyolcvanas években. A Gucci ugyan tett egy aprócska változtatást rajta: az eredeti verzió ujja ugyanis a Louis Vuitton monogrammal volt tele, míg az olasz divatház a saját logójával ékesítette másolatát.

Miután Diane Dixon beharangozta Instagram-fiókján, hogy a Gucci lenyúlta az általa viselt dzseki fazonját, szinte felrobbant az internet, és mindenki aprólékosan összehasonlította az eredeti dzsekit és alig eltérő, új változatát. A Gucci kreatív igazgatója, Alessandro Michele azt nyilatkozta a New York Timesnak, hogy a két kreáció közötti félreérthetetlen hasonlóság itt tulajdonképpen az ő mélységes hódolataként fogható fel, és semmiképp sem kezelhető lenyúlásként. Bár azt nem lehetett megtudni, hogy a divatcég előtte tárgyalt-e az eredeti dzseki alkotójával, de Alessandro bevallotta, hogy érdekelné a Daniel Day-vel való együttműködés, így nem kizárt, hogy ez az eset valamikor a későbbiekben talán egy tervezőasztalhoz tereli a két dizájnert.

 

  • Megosztás:
hirdetés