Charlize Theron évek óta a Dior egyik márkanagykövete, és a J’adore névre keresztelt parfüm reklámját már nehezen tudnánk nélküle elképzelni. A 47 éves színésznőről minden szezonban készítenek pár igazán különleges kampányfotót, ám a legutóbbi képanyag kissé furára sikerült. Szinte teljesen eltüntették természetes, bájos vonásait, jóformán műhatású viaszbabává retusálták.

hirdetés

Charlize Theron évek óta a Dior egyik nagykövete, így más márkák kampányaiban ritkán látni. A színésznő eredetileg a J’adore parfüm arca volt, ám közben sok új kompozícióval bővült a lista, melyek mind az eredeti illat finomabb vagy erősebb változatai. Az újdonságokat úgyszintén a színésznő szokta népszerűsíteni, szinte minden évben láthatunk róla egy izgalmas fotósorozatot.

A parfümreklám mindig hasonló sémára épül. A színésznő sejtelmes ruhadarabban látható, vagy esetleg meztelen, miközben a kezében tartja a Dior legújabb illatát. Kiegészítőket nem szokott viselni, ez alól kivétel a gyűrűkre hasonlító aranylánc, ami tökéletesen összecseng a J’adore illatok üvegcséjével.

Charlize Theron porcelánbabává változott a Dior új kampányában

A jól bevált koncepción most sem változtattak a kreatív szakemberek, az új, J’adore Parfume d’eau illathoz a már sokszor látott kampány készült el. Ez alkalommal a színésznőnek csak a felsőteste látszik, amely meztelen, a dekoltázsát csupán karjaival, illetve az elixír üvegével takarja el. A jellegzetes kiegészítő most sem maradhatott el, az arany nyakék szépen kiemeli Charlize hosszú nyakát.

Bár a végeredmény most is mesés lett, a kreatív csapat túlzásba vitte a retusálást. Charlize Theron egy igazán szép, vonzó nő. Roppant bájos, hangsúlyos vonásokkal rendelkezik. Cseppet sem látszik rajta a kora, vannak apróbb ráncai, ám ezek teljesen természetesek. Teljesen simává radírozták a bőrét, eltűntek a mimikai ráncok, talán még a vonásain is fazoníroztak egy keveset.

Tény, hogy a magazinfotókat, kampányfotókat a legtöbb esetben retusálják, ám az utóbbi időben a márkák nem szokták ennyire túlzásba vinni a képmanipulációt. Nagy a különbség ugyanis a szerkesztési utómunkálatok és a teljes retus között, az utóbbi sokat ferdít a valóságon. A legtöbb cég megpróbálja finoman kihangsúlyozni a modell adottságait, szem előtt tartva a természetességet. Ezzel szemben a színésznőről készült képek mesterkéltek, elég megnézni a vállát, ami olyan, mintha nem is a saját karja lenne. Cseppet sem plasztikus és életszerű, olyan, mint egy merev próbababa végtagja.

Szinte teljesen szoborszerűvé retusálták a színésznőt, pedig erre nem volt szükség. Szinte semmit sem változott az évek során, roppant elegáns, kifinomult. A nőiessége, mondhatni, beérett, hiszen sugárzik a magabiztossága, kelleme. Kétségtelen, hogy a felvételek szépek, elegánsak, ám Charlize önmagában is feltűnő jelenség, semmi szükség arra, hogy viaszbabává formálják.

A Dior kampányában inkább a fantázia világa dominál, ez lehet az egyetlen magyarázat a túlzott retusra. A 47 éves színésznőt úgy ábrázolták, mint egy istennőt, akihez senki sem ér fel. Bár a koncepció igazán érdekes, reméljük, a jövőben inkább Charlize természetes vonásaira helyeződik a hangsúly.

 

Kiemelt kép: Toni Anne Barson / Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés