Ines de La Fressange Karl Lagerfeld kedvenc modelljeként és múzsájaként vonult be a divattörténelembe. Fiatalkorában úgy nézett ki a Chanel kampányfotóin, mint Coco Chanel, így nem véletlen, hogy szinte a divatház szimbólumává vált.

hirdetés

A francia nemesi családból származó Ines de La Fressange 17 évesen csöppent bele a modellszakmába. Bár szinte még gyerek volt, zsigeri eleganciájával, és törékeny, filigrán testalkatával hamar felkeltette a divatházak és a magazinok figyelmét.

Mivel a hetvenes években még nem volt bevett szokás, hogy egy modell interjúkat adjon, de Ines szerette kifejteni a szakmájával és a divattal kapcsolatos véleményét, csak úgy emlegették őt, mint A beszélő manöken. Nem csoda, hogy Karl Lagerfeld felkapta a fejét, amikor meglátta, hiszen a fiatal nő mindent megtestesített egy személyben, amit a divattervező közvetített a ruháival. Kifinomult vonásaival és mozdulataival, magas, madárcsontú alkatával, és határozott, jó beszélőkéjével ő volt az új ideál, aki lerombolta a manökenekre ráaggatott „buta szépség” fogalmát.

Ines de La Fressange, a Chanel első exkluzív modellje: 63 évesen is csodaszép

Bár Ines de La Fressange sosem volt tökéletes szépség, franciás stílusával, arisztokratikus attitűdjével már-már meseszerűen beleillett a Chanel világába, hiszen ő személyesítette meg mindazt, amit a divatház a kezdetek óta képviselt.

Karl Lagerfeldnek az is feltűnt, hogy a fiatal modell rettentően hasonlít Coco Chanelre a képeken, így nem volt kérdés, hogy exkluzív szerződéssel pecsételik meg a szárba szökkenő munkakapcsolatot. Ines 1983-ban vállalta kötelezettségeit a divatház kiemelt arcaként, de csakhamar a múzsa szerepében találta magát.

Lagrfeldnek nem volt könnyű dolga, hiszen, amikor átvette a Chanel tervezői részlegét, a nagy múltra visszatekintő haute couture divatház lefektetett hagyományait is megkapta, ugyanakkor nem csak a felépített imázs megőrzése, hanem egy új arculat kialakítása volt a cél.

 

A dizájner mindenképp nyitni szeretett volna a nagyvilági, modern nők felé, ehhez pedig abszolút jó partner volt Ines de La Fressange, akiben a klasszikus francia elegancia és a menő, újmódi stílus egyaránt megvolt. A nyolcvanas években szinte mindenhol felbukkant a nő arca, igazi médiaszemélyiséggé vált, akit mindenki az új Chanellel azonosított.

A modell 1991-ben létrehozta saját márkáját Ines de La Fressange néven, így a háttérbe vonult, és ruhákkal, parfümökkel foglalkozott. A kollekciói nem csak Franciaországban arattak nagy sikert, ám a cégvezetés eleinte nem ment számára olyan olajozottan.

Az Ines de La Fressange Paris a manöken lezser eleganciáját követi, melyhez megtalálták a tökéletes modellt Louise de Chevigny személyében, aki kísértetiesen hasonlít a fiatal Inesre. Talán nem véletlen, hogy a Chanel is szívesen foglalkoztatja.

Kiemelt kép: Jacopo Raule/Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés