Lezajlott a Budapest Central European Fashion Week, így október 11 és 17 között rengeteg izgalmas rendezvényen vehettek részt a divatrajongók. Az eseménysorozat csúcspontja egyértelműen a hétvége volt, hiszen ekkor tekinthette meg a közönség az izgalmas tavaszi-nyári kollekciókat. Végre ismét élőben követhették végig a vendégek a lenyűgöző catwalk show-kat, ezért minden apró részletet megcsodálhattak.
A Budapest Central European Fashion Week az ország legjobban várt divateseménye, hiszen ilyenkor mutathatják meg a hazai és régiós tervezők azokat a kollekciókat, melyeken az elmúlt hónapokban dolgoztak. A tavaszi-nyári kollekciókat a október 16-án és október 17-én tekinthették meg az érdeklődők.
Az izgalmas kísérőrendezvények egész héten várták az érdeklődőket, akik exkluzív betekintést nyerhettek a márkák új kollekcióiba, és szakmai beszélgetésekre ülhettek be. Közelebbről megismerhették az egyes divatmárkák történetét, ilyen volt a KATTI ZOÓB eseménye, ahol a vendégek a Repertoár – Az ellentétek vonzásában című könyv bemutatóján vehettek részt. A kötet tiszteleg a divatház által használt haute couture technikák, és a különleges kézműves mesterségek előtt. A könyv már megvásárolható a KATTI ZOÓB pop up üzletben, illetve megrendelhető online.
A rendezvénysorozatra sokan voltak kíváncsiak, hiszen tavaly és tavasszal csupán virtuálisan csodálhattuk meg a különleges kollekciókat. A magyar divat egyre kelendőbb, ezért a hazai meghívottak mellett, nemzetközileg elismert divatbloggerek és divatújságírók is részt vettek az eseményeken.
Szeptemberben a 64. Milano Fashion Week alkalmával négy magyar márka, a CUKOVY, az ABODI, az Elysian és a Kata Szegedi darabjai debütálhattak a kifutón. Emellett a Fashion Hub kiállítótermében a NINI, az ALMA, a ZIA Budapest és a Kata Szegedi kreációit nézhették meg közelebbről a látogatók. A Budapest Select gyűjtőmárka hatalmas sikert aratott, többek között ennek is köszönhető, hogy a magyar márkák egyre népszerűbbek nemzetközi szinten.
Letisztult és légies lesz a jövő évi divat: a magyar tervezők ismét sikert arattak a divathéten
A látványos divatbemutatóknak a Bálna Budapest adott otthont, az érdeklődők két napon keresztül ismerkedhettek meg közelebbről a tavaszi-nyári kollekciókkal. Az ismert hazai dizájnerek mellett bemutatkoztak a pályakezdő tervezők, akik diplomamunkáikkal nyűgözték le a közönséget. A Budapest Central European Fashion Week egy régiós rendezvény, képviseltették magukat a lengyel, ukrán és a cseh divattervezők. Közel harminc catwalk show-t tekinthettek meg a vendégek, megcsodálhatták többek között a Nanushka, a MERO, a Tomcsanyi és a NUBU újdonságait.
A divathét ismét az ősz egyik legkiemelkedőbb rendezvénye volt, ám az eseménysorozat még nem ér véget, mivel a Fashion & Design Autumn folytatódik. A Magyar Divat & Design Ügynökség változatos programokkal készül, amelyekkel felhívhatják a figyelmet a magyar divat kiválóságaira.
A vírushelyzet miatt alapvetően egy kisebb volumenű rendezvény megszervezése volt az elsődleges célunk, amelyet folyamatos teltházas bemutatókkal tudunk kivitelezni. Ez nem csak hogy sikerült, hanem a vártnál is több pozitív visszajelzés érkezett hozzánk a divathét, illetve a bemutatkozó márkák kollekciói kapcsán. Azt éreztük, megmozdult a város, a divatipari szakemberek ismét élőben találkozhattak és ismerhették meg a magyar és régiós tervezők legújabb alkotásait. A két napos bemutató során több mint 4000 látogatót fogadtunk, a jegyértékesítésből befolyt 2 millió forintot pedig felajánlottuk az Ökumenikus Segélyszervezet számára – összegezte Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A magyar tervezők ismét remekeltek, különleges kollekcióikkal elkápráztatták a közönséget. A rendezvény rendkívül fontos, hiszen a divatbemutatóknak köszönhetően sokkal szélesebb körben megismerhetik a hazai és régiós dizájnerek egyedülálló látásmódját, tehetségét.
A bemutatók visszanézhetőek a Budapest Central European Fashion Week hivatalos Facebook oldalán.
Kiemelt kép: HFDA / The Sparkle Content.
Képgaléria képei: HFDA / The Sparkle Content.