Barbie az elmúlt évtizedekben már szinte minden volt: nővér, tanárnő, katona vagy sellő. Most modellként jelent meg a Balmain különleges kollekciójában, mivel a divatház digitális formában alkotta újra az ikonikus babát.

hirdetés

Pierre Balmain halála után sok tervező dolgozott a divatháznál: egy időben még Oscar de la Renta is tervezett kreációkat a márka számára. A klasszikus sziluettek voltak az uralkodóak, és a kreatív igazgatók próbálták megtartani a Balmainra jellemző sajátosságokat.

Ám a kitartó munka ellenére a kétezres évek elején veszített népszerűségéből a luxusmárka, az új irányvonal ugyanis sokaknak nem nyerte el a tetszését. Tíz évvel ezelőtt az akkor még ismeretlennek számító Olivier Rousteinget nevezték ki kreatív igazgatónak, aki egy újszerű képet adott a Balmain esztétikájához, ami azóta az egyik legnépszerűbb divatháznak számít Franciaországban.

Idén Barbie is csatlakozott a Balmain csapatához

Már megszokhattuk, hogy a Balmain minden szezonban képes valami újdonsággal előrukkolni. Idén a koronavírus-járvány miatt elmaradt a szokásos divatbemutató, ám a különleges ruhákat nem kellett nélkülöznünk. Olivier Rousteing megidézte Pierre Balmain több híres divatelemét, és modern formában jelenítette meg az új kollekcióban.

Az új gyűjtemény egyik különlegessége, hogy digitális Barbie babák is csatlakoztak a modellekhez, ezzel a márka Pierre Balmain munkássága előtt szeretne tisztelegni.

 

Pierre Balmain a II. világháború után részt vett a Théâtre de la Mode nevű kezdeményezésben, és több mint 200 babára készített ruhát. Az 1940-es években a francia divat súlyos válságba került, mivel a tervezők anyaghiánnyal küzdöttek. A háború évei után sokan anyagi problémákkal szembesültek, ami szintén hátráltatta a szalonok újranyitását.

A Théâtre de la Mode egy kiállítás volt, amely során a közönség megcsodálhatta a legrangosabb francia tervezők ruháit miniatűr méretben. A kreációk rendkívül részletgazdagok voltak, és ugyanolyan technikával készültek, mint a hordható ruhadarabok. A különleges tárlathoz a Cartier alkotott apró ékszereket.

 

Az egyedi divatkiállítás hatalmas sikert aratott Franciaországban, így a divatházak kellő bevételre tettek szert, ami lehetővé tette az új anyagok megvásárlását, illetve a szalonok megnyitását.

Ezt a forradalmi kezdeményezést idézi meg Olivier Rousteing a digitális babákkal. A virtuális Barbie babák a márka jellegzetes válltöméses blézereit viselik, a digitális kampány másik érdekessége pedig az ikonikus logómintás táska, amelyet még a divatház alapítója kreált 1945-ben.

Az új kollekció bemutatóját a Charles de Gaulle repülőtéren forgatták, így Barbie úgyszintén repülőgépek között pózol. A helyszín nem véletlen, hiszen a hatvanas években több híres felvétel is készült itt a manökenekről.

 

Kiemelt kép: Peter White, Pascal Le Segretain / Getty Images. 

  • Megosztás:
hirdetés