A velencei filmfesztiválon mutatták be először Pedro Almodóvar La Voz Humana című rövidfilmjét, ami a divatrajongók számára is tartogat egy kis csemegét. A látványelemekhez erősen hozzájárulnak Tilda Swinton öltözékei is, melyek a Balenciaga népszerű kulcsdarabjait vonultatják fel.

hirdetés

A képi hangulatkeltés, vagyis a vizuális stimuláció része a filmművészetnek. Csupán egyetlen beúszó jelenettel, szín- és fényhatásokkal is el lehet érni, hogy a néző megborzongjon, magányba süppedjen, vagy átélje belül, hogy a szereplővel most valami nagyon fontos dolog történik.

A jelmezek éppúgy részei lehetnek ennek a hatásspirálnak, sőt akadnak olyan kultikus filmes ruhák, melyek örökre beírták magukat a divattörténelembe. Gondoljunk csak azokra a Givenchy-kreációkra, amelyeket Audrey Hepburn viselt a filmvásznon, vagy Jean Paul Gaultier jelmezeire, melyek tökéletesen passzoltak a monokróm díszletekhez Peter Greenaway A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretője című alkotásában.

A La Voz Humana egyik érdekessége, hogy a jelmeztervező, Sonia Grande a kifutókról keresett inspirációt. A Balenciaga tavalyi őszi-téli, és az idei tavaszi-nyári kollekciójából válogatott össze ütős kreációkat, vagyis a divatház már meglévő darabjait használta fel a jelenetekhez, nem terveztetett új ruhákat külön az alkotás számára.

Tilda Swinton és a Balenciaga extravagáns stílusa nyerő párosítás

Pedro Almodóvar angol nyelvű kisfilmje, a La Voz Humana, Jean Cocteau azonos című darabja alapján készült. Egy színész történetét meséli el, aki megsemmisítő telefonhívást kap kedvesétől, és ezt követően egy sötét lelki örvénybe süllyed.

 

A szürke, ipari környezetbe helyezett vörös ruha, amit töprengése közben visel Tilda Swinton, fokozza a drámai hangulatot. Megfigyelhető, hogy az öltözék színei mindig visszacsengnek valahol: a háttérben felsejlik egy-két vörös ajtó a lehangoló falak között, és itt-ott egy piros festékes vödör, vagy egy tűzvédelmi berendezés töri meg a szürkeséget.

Képek: Estrop/Getty Images.

 

A merevített szoknyájú kreációt Natalie Feshchenko modellen láthattuk először a Balenciaga párizsi divatbemutatóján. Ez a darab tökéletesen beillik jelmeznek, mintha direkt annak készült volna.

Szintén a 2020-as tavaszi-nyári repertoárból való az a türkizkék nadrágkosztüm, amit Tilda Swinton egy hatalmas Chanel-táskával visel az egyik jelenetben.

A 2019-es őszi-téli gyűjtemény népszerű kötött szettje sem hiányzik a filmből, mely csodásan passzol a díszlet színvilágához. Az érdekes tónuskombinációk adják a kisfilm ütős látványvilágát, és persze a rendkívül stílusos Tilda Swinton, aki az életben is extravagáns karakter. A velencei filmfesztiválon például, ékszerként is beillő, mesterien kidolgozott maszkokkal jelent meg.

Kiemelt képek: Estrop/Getty Images.

 

  • Megosztás:
hirdetés