A modern technológia egyre inkább lenyomatot hagy a trendeken, a márkák az utóbbi időben több különleges gyűjteménnyel is megörvendeztették a divatrajongókat, amelyek egyedi módokon reflektálnak a világ változásaira. A Balenciaga besokallt attól, hogy manapság sokkal inkább a koppintásokról és lenyúlásokról szól a divat, semmint az egyedi kreációkról. Felháborodását elég furcsa módon fejezte ki a divatház, új kollekciójának bemutatásához ugyanis kedvenc modelljét klónozta digitálisan. Ez a digitális divatbemutató tényleg nagy visszhangot kapott!

hirdetés

A technika és a kütyük használata áthatja mindennapjainkat, így csak idő kérdése volt, hogy a digitalizáció mikor jelenik meg a divatvilágban. Bár a nagy divattervezők pár évvel ezelőtt már próbálkoztak egyedi telefonokkal és közvetítették az interneten a divatbemutatókat, a valódi változást a koronavírus-járvány hozta el. A legtöbb show-t törölték, ezért a tervezők megpróbálták minél kreatívabb módon bemutatni a legújabb darabokat.

A szakemberek sikerrel vették az akadályokat, hiszen remek, formabontó megoldások születtek, amelyek már távol állnak a jól ismert koncepciótól. Mind közül kiemelkedik a Balenciaga, hiszen már két különleges, digitális divatbemutatóval is lenyűgözte a rajongókat. Januárban az őszi-téli kollekciót egy játék keretein belül mutatták be, amelyet a VR-szemüveggel rendelkező vendégek ki is próbálhattak.

Ám Demna Gvasalia nem állt meg az aprólékosan kidolgozott 3D-s környezetnél, mivel az új kollekcióhoz még ennél is különösebb technológiát választott.

Digitális divatbemutató klónokkal: a Balenciaga így vágott vissza

Az új kollekció a Clones, vagyis a klónok nevet kapta. A különös névválasztás utal a bemutató tematikájára, mivel Eliza Douglas festőművész arcát applikálták rá 3D technikával az összes manökenre, akik kísértetiesen hasonló alkattal rendelkeznek. A digitális divatbemutató közönsége sem valódi, a sorokban helyet foglaló vendégek úgyszintén egy számítógépes látványterv részei csupán.

A klónok emellett egy másik jelenségre is reflektál: az év elején Alessandro Michele a Gucci Aria bemutatóján ötvözte a két márka sajátosságait, és egy különleges, hibridgyűjteményt hozott létre, amelyben a Balenciaga jól ismert fazonjai találkoznak a Gucci motívumaival.

Erre reagálva Gvasalia felhasználta a Jackie bag formáját, a Gucci-logóval díszített vásznat, és a saját ízlésére formálta. Az öveken a Gucci-jelzést úgyszintén lecserélte a márka kezdőbetűjére.

 

A kollekcióban megjelennek a streetwear-elemek, csipetnyi eleganciával fűszerezve. Futurisztikus fazonokból sincs hiány, hiszen a hatalmas napszemüvegek felidézik a nyolcvanas évek űrben játszódó filmjeit.

A márka tervezője megtartotta a különféle jellegzetességeket, ezért a híres Triple S sportcipő megújult formában tért vissza a kifutóra. Az overisze divatelemek úgyszintén megjelennek, éppúgy, mint a feszes, alakkövető ruhák és a koptatott farmerek.

 

Ám Gvasalia nemcsak a Guccitól nyúlt le pár mintát, hiszen a Crocs jól ismert fazonját is felhasználta. A gumipapucsból csizmát alkotott, amely többször megjelent Eliza Douglas lábán.

 

A Balenciaga új kollekciója egy különleges reakció a napjainkban uralkodó divatjelenségre, ami kicsit a kiégést vetíti elénk. A tervezők ahelyett, hogy saját, egyedi ötletekkel és forradalmi újdonságokkal rukkolnának elő, főként a már jól ismert elemeket alkalmazzák, akár a múltból, akár egymás repertoárjából merítkezve. Egyre kevesebb az eredeti, kreatív stílusjegy, és a luxusmárkáknál is felütötte a fejét a másolás, amely eddig főként csak a fast fashion márkákra volt jellemző.

Mindegy, hol vásárol az ember, nagyjából minden üzletben ugyanazokkel a fazonokkal lehet találkozni, hol silány, hol minőségi kivitelezésben. Pedig a divat lényege nem az, hogy mindenki nézzen ki egyformán, mintha klónok mászkálnának az utcákon, ám a Balenciaga víziójában sajnos több a kézzel fogható valóság, mint a fikció.

Demna Gvasalia 44 darabból álló kollekciója fricska a divatvilág számára, hiszen az új kollekció sok olyan elemet tartalmaz, amelyet más márkáktól loptak, és csupán a logót változtatták meg. Természetesen a túlzásba vitt logók, és a Crocs-csizmák mellett a Balenciaga kedvelt fazonjai is megjelennek, amelyek valóban népszerűvé tették a márkát a fiatal divatimádók körében. Ebből még inkább leszűrhető, hogy az egyedi elemek még mindig elsőbbséget élveznek a másolással szemben.

 

Képek: Balenciaga.com.

  • Megosztás:
hirdetés