Évente egyre több nő küzd fokozott hajhullással, ami nem minden esetben írható a vitaminhiány számlájára. Ha az alábbi tanácsokat megfogadod, máris sokat tehetsz a hajad egészségéért.

hirdetés

Napi szinten rengeteg károsító hatás éri a hajunkat, gondoljunk csak arra, egy héten hányszor szárítjuk, vasaljuk, hullámosítjuk vagy fixáljuk a tincseinket. A légszennyezettség, a sok hajformázó szer és a nem megfelelő termékek használata mind ahhoz vezet, hogy egyre gyakrabban kíván alapos mosást a hajkoronánk, amitől persze sérülékenyebbé, szárazabbá válnak a szálak.

A száraz sörény könnyen törik, akár egyetlen fésüléssel lekaszálhatunk egy regiment hajat a fejünkről. A kiszáradt fejbőr vérkeringése pedig nem jól funkcionál, ezért a hajhagymák védelme meggyengülhet. Felmerül tehát a kérdés, mit tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljük ezeket a problémákat?

Kezdd étrendváltoztatással a hajdúsítást!

A haj egészségéhez sokféle vitaminra és ásványi anyagra van szükség, amelyeket elsősorban megfelelő táplálkozással kell pótolnunk. A hajszálak fő alkotórésze a keratin nevű fehérje, illetve egy kevés vizet is tárolnak magukban. Ha a fehérjepótlást és a hidratálást megoldjuk, máris sokat tettünk a hajhullás ellen. Remek fehérjeforrás a lencse, a bab, a tojás és a hal, illetve a fehér és vörös hús fogyasztása sem elhanyagolandó.

Az omega-3 zsírsavak, a B-vitaminok és a cink bevitele is fontos, hogy életerős legyen a hajkoronánk. Ha vérképzésre van szükség, vas- és folsavtartalmú ételeket kell ennünk, amiben nagyon erős a máj, a cékla, a zab és a csicseriborsó, az utóbbi például cinkforrásnak is kiváló. A piros bogyós gyümölcsök és a citrusfélék antioxidánsokban bővelkednek, melyek ellenállóbbá tehetik a meggyengült hajszálakat.

Fokozd a fejbőr vérkeringését!

Hogy mi volt előbb, a száraz haj vagy a rossz vérellátású fejbőr, éppolyan talány, mint a tyúk és a tojás esete. A kiszáradt fejbőr vérkeringése nem túl jó, így a tápanyagok nagy része nem hasznosul, hiszen a hajhagymák nem tudják felvenni.

Ettől a szálak elszáradnak, sérülnek és kihullanak. A fejbőr vérkeringését napi öt-tíz perc fejmasszázzsal is fokozhatod, de az olyan jógapózok is serkentik a haj növekedését, melyeket fejjel lefelé kell végezni. A friss levegő és a sport szintén növeli a tápanyagok felszívódását.

Egy napra egy hőhatás

Hányszor követed el azt a hibát, hogy hajszárítás után rögtön nekiesel a frizurádnak sütővassal vagy hajvasalóval? A sztárfodrászok szerint alapszabály, hogy egy nap alatt ne tegyük ki többszöri hőhatásnak a tincseinket. Nehéz megfogadni, de már azzal is sokat segítesz, ha félig hagyod megszáradni a hajad, és csak egy-két percig szárítod langyos hőfokozaton.

Kerüld a gyakori hajmosást!

Könnyű ezt kijelenteni, de betartani nagyon nehéz. Az, aki sok hajformázó terméket használ, tudja, hogy már a mosás másnapján, harmadnapján összeragadnak a tincsek, és persze a szmog, az ételszag, a hajlakk is tesz róla, hogy ne nagyon lehessen elodázni a hajmosást. Ám muszáj, hogy néha szünetet tarts: ilyenkor kerüld a kencéket, fixálókat, és bírd ki több napig hajmosás nélkül. Meglepődve tapasztalod majd, mennyire megváltozik a hajad állapota, különösen, ha rendszeresíted ezt a szokást.

Hagyd szabadon a tincseket!

A hosszú hajúaknál előnyt jelent, hogy, amikor nem túl jó a frizurájuk, zsíros, vagy éppen száll a mosás után, mindezt leplezve, össze lehet fogni a tincseket. Ám nem tesz jót a hajnak, ha túl gyakran van feszes kontyba vagy lófarokba kötve. A szálak így könnyen eltörnek, a hajhagymák pedig sérülhetnek a túl szoros frizurától. Hetente többször engedd szabadon a hajad, hadd lobogjon a szélben.

Fodrászok tanácsai

A mesterfodrászok több fórumon is megemlítik, hogy bizonyos szokásokkal milyen könnyen megnövelhetjük a hajunk volumenét. Sokan egyetértenek abban, hogy a selyempárna jobb, mint a pamuthuzatos fajta, mert így éjjelente elkerülhető a hajkárosító súrlódás. Mások azt javasolják, soha ne öblítsük le meleg vízzel a tincseket, inkább maradjunk a langyos verziónál. Az almaecetes hajöblítést is többen szorgalmazzák, ha a fényes, egészséges, erős és dús hajkorona a cél.

Ne feledd, hogy a hajhullás hátterében hormonzavar, gyulladás, vérszegénység és egyéb betegségek állhatnak. Nem elég csupán a haj tüneteivel foglalkozni, első lépésként mindig a belső zavarokat kell kiszűrni, szakember segítségével!

  • Megosztás:
hirdetés