A szépségápolás a legtöbb nő számára egyre fontosabbá válik, a kozmetikumok beszerzésére irányuló vásárlási szokások azonban egyénenként eltérőek lehetnek. A Helia-D most utánajárt, hogy a magyar nők mennyit költenek átlagosan az otthoni szépítkezésre.

hirdetés

A Helia-D online felméréséből kiderült, hogy ha a kozmetikumokról van szó, akkor a magyar nők testápolót és hidratálókrémet vásárolnak leggyakrabban. A legritkábban ampullakoncentrátumot, arcszérumot és fényvédőt tesznek a kosarukba. A reprezentatív kutatás szerint a döntő többség két-hat havonta költ valamilyen kozmetikumra, és továbbra is az ár a legfontosabb szempont vásárláskor. A legtöbben maximum ötezer forintot adnak ki egy-egy termékkategóriáért. A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók döntő többsége – tízből hatan – drogériákban szerzi be a szépségápolási termékeket, bár az online vásárlás éppúgy egyre népszerűbb.

Egyre fontosabb az otthoni szépségápolás: íme, a magyar vásárlási szokások

A Helia-D ezerfős mintán alapuló reprezentatív kutatása többek között arra kereste a választ, hogy mely kozmetikai termékeket választják leggyakrabban a 18 és 65 év közötti magyar nők, hol szerzik be a szépségápolási termékeket, mennyit költenek az egyes termékkategóriákra, valamint hogy mi a legfontosabb szempont számukra a vásárláskor.

Többen drogériákba mennek mindenért

A felmérésből kiderült, hogy a legtöbben, pontosabban tízből hatan drogériákba mennek a kozmetikumokért. Második helyen azonban a szupermarketet keresik fel a kutatásban részt vevők, ha szépségápolási termékekre van szükségük. Ennek feltehetően az az oka, hogy egy nagyobb bevásárlás alkalmával egyszerűbb egy helyen beszerezni a legszükségesebb szépészeti szereket. Ilyen üzletekben leggyakrabban testápolót, naptejet és arctisztítót vásárolnak a magyar nők, a kozmetikumok esetében azonban az online vásárlás is egyre népszerűbb. A megkérdezettek arcszérumot, fényvédőt és ampullakoncentrátumot vásárolnak előszeretettel online.

 

A magyar nők 2-6 havonta költenek szépségápolásra

A kutatás arra is rávilágított, hogy a nők több mint 60%-a előnyben részesíti a szezonális szépségápolási termékeket, mint például a naptej vagy télen a testápoló. Sokan csak akkor vesznek valamilyen kozmetikumot, ha valóban szükségük van rá. A válaszadók kicsivel több mint harmada ajándékként és kísérletezési céllal is vásárol kozmetikumot, bár a legtöbben 2-6 havonta tesznek a kosarukba valamilyen szépségápolási terméket. Ez alól kivétel a naptej és a fényvédő. Előbbit a válaszadók több mint 40%-a évente csupán egyszer vásárolja, míg fényvédőt tízből három nő évente egyszer vagy még ennél is ritkábban vesz.

A testápoló és a hidratálókrém fogy a leggyakrabban

A kutatásban megkérdezettek körében a leggyakrabban vásárolt termék a testápoló és a hidratálókrém. Előbbit tízből nyolcan, míg utóbbit a megkérdezettek 90%-a vásárolja időről időre. Fényvédőkre csak a felmérésben részt vevők pusztán fele költ rendszeresen, ők is inkább a 30 alatti korosztályból kerülnek ki. Ez a korosztály egyébként dekorkozmetikumokat is szívesebben vásárol.

Budaházy Péter a fényvédőhasználattal kapcsolatban hozzátette, meglepő eredménynek bizonyult, hogy ez az egyik legritkábban vásárolt termék. A kozmetikusok és a bőrgyógyászok évek óta hangsúlyozzák, hogy a környezeti tényezők közül a napsugárzás öregíti legjobban a bőrt, ezért a tudatos bőrápolásról beszélve kihagyhatatlan a fényvédőt tartalmazó nappali krémek rendszeres használata, amelyek a pigmentfoltok megelőzésében és a bőröregedés lassításában is jelentős szerepet játszanak.

A kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a legritkábban vásárolt termékek között a fényvédő mellett a ránctalanítók, az ampullakoncentrátumok és a szérumok szerepelnek. Míg a ránctalanítót használók között – nem meglepő módon – felülreprezentáltak a negyven év felettiek, addig a szérumokat és ampullákat előnyben részesítő csoportban a fiatalabb 18–29 éves korosztály képviselteti magát a legnagyobb arányban. Budaházy Péter, a Helia-D ügyvezetője szerint ugyan a szérumhasználat még kevésbé elterjedt itthon, a nyugat-európai piacokhoz hasonlóan Magyarországon is érzékelhető egy a bőrápolással tudatosabban foglalkozó vásárlói réteg megjelenése, melynek egyre nagyobb részét teszik ki a fiatalok.

 

Sokan meghúzták a nadrágszíjat

Az infláció következtében tavaly szinte minden termékkategóriában érzékelhető volt, hogy sokan meghúzták a nadrágszíjat. A magyar nők árérzékenységét jól mutatja, hogy a felmérésben részt vevőknek kozmetikumvásárlásnál az ár a legfontosabb szempont. Budaházy Péter szerint az eddig is árérzékeny vásárlók most még inkább keresik az árakciókat, esetleg hasonló megoldást kínáló termékekből az alacsonyabb árkategóriájú változatot. A kutatás szerint a válaszadók nyolcvan százaléka maximum ötezer forintot hajlandó kiadni egy-egy kozmetikumért. A legtöbbet, pontosabban 5500 forintot ampullakoncentrátumokra, ránctalanítókra és arcszérumokra költenek a magyar nők. A legkevesebbet testápolóra, arcmaszkra és peelingre adnak ki, ezek ugyanis eleve alacsonyabb árkategóriájú termékek.

Képek: Getty Images.

Forrás: Helia-D.

  • Megosztás:
hirdetés