A koronavírus globális megjelenése jelentősen átformálta a mindennapok megszokott rutinját, a szokásokat, de a gazdasági és kereskedelmi szektorok működését is felforgatta. Éppen ezért egyre több szépség- és divatvállalat döntötte el, hogy ők is becsatlakoznak a vírus elleni küzdelembe.
Harcban a koronavírussal szépség-és divatfronton is
Nemrég a H&M-Csoport számolt be arról, hogy a vállalat félmillió dollárt adományozott a WHO-nak a koronavírus kutatására, most pedig újabb lépésre szánták el magukat: felhasználva a vállalat ellátási láncának kapacitását, védőfelszerelések gyártásába kezd a kórházak számára.
Ezen kívül a beszerzési és logisztikai képességét is latba teszi, hogy ezt a folyamatot segítse és minél hamarabb el lehessen kezdeni a védőfelszerelések szállítását. Az ellátási láncuk és a partnereik világszerte együttesen támogatják ezeket a kezdeti intézkedéseket, hogy együtt segíteni tudják az országokat és a közösségeket világszerte. A segítség szinte azonnali volt a H&M részéről, a gyártási folyamatok előkészítése már elkezdődött, hiszen a cél, minél előbb személyi védőfelszereléshez juttatni az egészségügyi dolgozókat és a kórházakat.
Ám nemcsak a H&M-Csoport érezte szükségét a segítségnyújtásnak. Itthon például Tomcsányi Dóri divattervező kezdett kimosható arcmaszkok gyártásába szövetmaradékokból, amik ingyenesen vehetők át a márka Paulay Ede utcai showroomjában.
A nemzetközi divat-és szépségvállalatok közül elsőként az LVMH cégcsoport jelentette be, hogy a parfümgyáraik ráállnak a most hiánycikknek minősülő kézfertőtlenítők gyártására. A cégóriáshoz tartozó Dior, Louis Vuitton, Givenchy és Guerlain márkák gyáraiban kerül sor a nagyobb higiéniás biztonságot adó kézfertőtlenítők gyártására, amiket elsősorban a francia kórházaknak és gyógyszertáraknak adományoznak.
Ezen kívül a francia L’Oréal cégcsoport is bejelentette, hogy a Garnier és a La Roche-Posay gyáraiban ugyancsak kézfertőtlenítők gyártásába kezdenek. Nemcsak kézfertőtlenítővel, de 1 millió euró pénzadománnyal is támogatják a vírus ellen küzdő szervezeteket és az európai partnereket is.
A nemzetközi divatmárkák közül a Kering csoportba tartozó Balenciaga, Yves Saint Laurent és Gucci is arcmaszkok gyártásába fog kezdeni, amit 3 millió, Kínából vásárolt sebészeti maszk megvásárlásával és azok francia, valamint olasz egészségügyi intézményekbe való juttatásával előznek meg. A Gucci 1, 1 millió maszk és védőöltözet legyártását ígérte meg, ezen felül a Kering csoport pénzadománnyal is segíti a vírus kutatását, amit a Pasteur Intézetnek ajánlott fel.
A Zarát magába foglaló Inditex vállalat is úgy döntött, hasonlóképpen támogatja a spanyolországi küzdelmet a koronavírus ellen. A Nike pénzadománnyal -15 millió dollárral- segíti a nemzetközi partnereit és a cégek dolgozóit, a The Body Shop pedig higiéniai csomagokat állít össze, amiket szintén a kórházak dolgozóinak juttat el Angliában és az USA-ban.
Nemcsak a szépség- és divatvállalatok, de a sztárok közül is egyre többen csatlakoznak a segítők táborába. Lady Gaga, House Laboratories nevű márkája pénzadományokkal segít amerikai és nemzetközi szervezeteknek, de Rihanna, Clara Lionel névre keresztelt alapítványa is 5 millió dollárral járul hozzá a koronavírus-járvány károsultjainak megsegítésére létrejött alapítványok munkájához.
Bízunk benne, hogy ez a lista tovább fog bővülni, hiszen most minden segítségre szükség van a frontvonalban dolgozók munkájának támogatására. Természetesen a legjobban abban bízunk, hogy minderre ne legyen szükség, így a legtöbb, amit tehetünk ezért, hogy vigyázunk egymásra és magunkra.
Főkép: Getty Images.