Autó és férfidivat reklámozásakor gyakran tűnnek fel alulöltözött nők a képeken, ám, amikor fordul a kocka, és egy cég a férfiakat helyezi hasonló szerepbe, mindenki felhördül. Miért?

A női nadrágkosztümöket gyártó cég, a Suistudio „Not Dressing Men” című kampányával borzolja a kedélyeket. Ötletes, hiszen az elnevezés kizárólag arra utal, hogy a Suistudio elegáns, időtálló kreációit kifejezetten nők számára állítják elő.

A márkának azonban volt ezzel egy kis piszkálódós hátsó szándéka is: megelégelte, hogy a férfiaknak szóló hirdetésekben a nők rendszerint díszelemként, pusztán dekorációs célból szerepeljenek. Ez még rendjén is lenne, de legtöbbször indokolatlanul tűnnek fel ruhátlanul vagy lenge öltözékben a férfidivatot népszerűsítő kampányokban, ráadásul ilyenkor többnyire alárendelt szerepbe helyezik őket.

Biztos ismerős számodra az a kép, amikor a jóképű pasas sziklaszilárdan, szúrós szemmel néz bele a távolba, miközben arca keménységet, férfiasságot tükröz. A nő pedig a háttérben, csupa báj és kellem, alázatosan heverész, megadva magát ennek a vonzerőnek. Annyira gyakoriak az efféle reklámok, hogy már kívülről ismerjük a forgatókönyvet.

A Suistudio nőknek szóló kampánya nagy port kavart, amikor megfordította a szexista ideológiákat, és míg a nőket hatalmi helyzetben, domináns félként mutatja be, a meztelen férfitestet tárgyiasítja, úgy kezeli, mint egy díszletet vagy a képbe illő bútordarabot.

  • Megosztás:
hirdetés