A divat- és szépségblogok szórakoztatóak és hasznosak. Ám mi van akkor, ha nem valós személy, hanem egy cég áll a kedvenced mögött? Érdekes dolog tudódott ki az Instáról!

Persze tudjuk, semmi nem az, aminek látszik, pláne nem az Instagramon. Nyilván senkit nem lep meg, hogy az úgynevezett Instagram influencer marketing ma már teljesen elfogadott reklámstratégia, mely dollármilliókkal dobálózik. Mindez arról szól, hogy a nagyobb cégek folyamatosan figyelemmel kísérik a profiljukba vágó menő bloggereket, és a véleményformáló hírességeket, akik iszonyatosan sok követővel rendelkeznek az Instán. Ha egy blogger nagyon jól teszi a dolgát, számos céggel szerződést köthet a közösségi hálózatok segítségével.

A Mediakix marketing ügynökség érdekes kísérletet végzett, hogy kipuhatolja, egy jól megszerkesztett fiktív bloggal és álprofillal meg lehet-e téveszteni a nagy cégeket és persze az Instagramot. Mivel a divat- és szépségblogok, valamint az utazós, kalandfotós naplók a legnépszerűbbek manapság, ebben a két kategóriában hoztak létre hamis bloghátteret és fiktív profilt az Instán. A divatbloghoz felbéreltek egy modellt, akit naponta más-más öltözékben, különféle élethelyzetekben és helyszíneken fotóztak le, és egy komplett háttércsapat dolgozott azon, hogy az általuk életre hívott blogos lány szerethető és népszerű legyen.

A tesztet végző cég csak napi ezer követőt vásárolt meg a fiktív profilhoz, hogy ne legyen feltűnő a hirtelen megnövekedő rajongótábor. Amikor az általuk kreált profil elkezdett valós érdeklődőket bevonzani, a Mediakix kommentelőket toborzott, illetve külön embereket fizetett azért, hogy naponta szerelmes üzenetet küldözgessenek potom összegekért. Végül elindult a népszerűség útján a szőke modelljük, és beigazolódott, hogy a nagyobb cégek rögtön lecsapnak a menő bloggerekre.

Mindkét kategóriában – divat és utazás – két-két szerződésajánlatot kaptak a hamis felhasználók. Ezzel a kis akcióval arra szeretett volna fényt deríteni a Mediakix ügynökség, hogy egy kis pénz- és időbefektetéssel mennyire meg lehet téveszteni a reklámozni kívánó cégeket.

A végeredmény tényleg becsapós lett.

  • Megosztás:
hirdetés